Począwszy od lat sześćdziesiątych XX wieku, w kulturze euroatlantyckiej rozpowszechnia się idea rezygnacji z wychowania i zastąpienia go relacją ?przyjaźń z dziećmi?, pogląd kluczowy dla nurtów określanych jako ?antypedagogika?. Postulat ?przyjaźni z dziećmi? bywa postrzegany jako zaprzeczenie ponad dwutysięcznego dorobku edukacyjnego kultury europejskiej oraz ponad dwustuletniego dorobku pedagogiki. Jednak odpowiedź na pytanie: dlaczego (nie) trzeba wychowywać, zmusza do refleksji nie tylko nad negacją, ale i nad zasadnością afirmacji wychowania.
Prezentowana publikacja stanowi próbę (l?essai) określenia istoty antypedagogiki i możliwości percepcji jej tez. Jej celem jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czym jest antypedagogika (postpedagogika)? Jaka jest jej geneza i typy? Jak w ramach koncepcji postpedagogiki uzasadnia się brak potrzeby i możliwość wychowania? Co proponuje się zamiast wychowania? Jak z perspektywy antypedagogicznej interpretuje się funkcje rodziny, szkoły, grupy rówieśniczej, a także wspólnot wyznaniowych w procesie rozwoju człowieka?
Szczegóły
Tytuł: Esej postantypedagogicznyAutor: Piotr Magier
Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
ISBN: 9788373067561
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 290
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.55 kg