Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczyciela
Stan faktyczny i postulowany
Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Autorzy artykułów, umiejętnie posługując się różnorodnymi metodami badań pedagogicznych, przedstawiają diagnozę współczesnego szkolnictwa, przywołują propozycje zmian alternatywnych, sugerują nowe rozwiązania edukacyjne. Podejmują także analizę stale aktualnych problemów edukacyjnych, takich, jak: podmiotowość ucznia, indywidualizacja nauczania, jakość życia ucznia, rola klasy szkolnej w procesie socjalizacji, edukacja zdrowotna i ekologiczna, marginalizacja uczniów, wyrównywanie szans edukacyjnych w szkole wiejskiej, a także tożsamość, kształcenie i praktyka pedagogiczna współczesnych nauczycieli m.in. w perspektywie priorytetów i dyrektyw Unii Europejskiej. Publikacja odpowiada na aktualną i pilną potrzebę pogłębionej, wielowątkowej, naukowej refleksji nad stanem i przyszłością polskiego systemu edukacji oraz jej praktycznej aplikacji. Wspólny mianownik wszystkich opracowań stanowi przekonanie, że najważniejszą funkcją szkolnictwa jest promocja człowieka, jego wartości oraz integralnego rozwoju i wychowania, w tym religijnego.
Szczegóły
Tytuł: Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczycielaPodtytuł: Stan faktyczny i postulowany
Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
ISBN: 9788373065963
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 432
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.792 kg
Redakcja: Skrzyniarz R., Lendzion A., Braun K.