Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela.
Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.
Uczeń w klasie szóstej pracuje:
- z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
- z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
- z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
- w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
- ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).
Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
- Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
- W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
- Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.
Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.
Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.
Uczeń w klasie szóstej pracuje:
- z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
- z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
- z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
- w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
- ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).
Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
- Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
- W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
- Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.
Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.
Szczegóły
Tytuł: Informatyka. Podręcznik. Klasa 6. Szkoła podstawowaPodtytuł: 807/3/2019
Autor: Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Kranas, Witold Kranas
Wydawnictwo: WSiP
ISBN: 9788302181436
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 6
MEN: 807/3/2019
Przedmiot: Informatyka
Typ: Podręcznik
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 136
Format: 17 x 24.5 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.208 kg