Naukę rozpoczynamy od tematu Dostrzeganie prawidłowości dotyczących liczb i przechodzimy do działań na ułamkach zwykłych i na liczbach dziesiętnych – przypominamy wiadomości poznane w poprzednich klasach oraz wprowadzamy nowe. Następnie omawiamy procenty, odczytujemy dane przedstawione graficznie i poznajemy liczby ujemne oraz działania na nich. Dział Bryły jest poświęcony obliczaniu pól powierzchni i objętości prostopadłościanu, a także zamianie jednostek. Ćwiczymy też rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów brył. W dziale czwartym wprowadzamy wyrażenia algebraiczne, uczymy się, jak rozwiązać równania, oraz korzystamy ze wzorów (w tym ze wzoru na prędkość). Kolejny dział obejmuje konstruowanie kąta o zadanych własnościach oraz trójkąta o danych bokach. Ostatni – stanowi zwięzłe i atrakcyjne powtórzenie zagadnień poznanych na lekcjach matematyki.
Tematy w poszczególnych działach są przewidziane na 2–5 jednostek lekcyjnych.
1) Struktura tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Składa się z kilku bloków, które tworzą:
- zadania wprowadzające;
- treść matematyczna;
- zadania ćwiczeniowe, ułożone według wzrastającego poziomu trudności;
- test Co umiem?, sprawdzający realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej (I. Sprawność rachunkowa, II. Wykorzystanie i tworzenie informacji, III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji, IV. Rozumowanie i argumentacja).
2) Wiele tematów kończy się: ciekawostką, grą lub pracą projektową (np. prowadzącą do wykonania plakatu czy prezentacji – przykładowy temat: Czy dzielenie zawsze zmniejsza?).
Na końcu każdego działu przygotowano zestaw zadań Czy już to umiem?, czyli powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do rozwiązania.Dodatkowo na zakończenie powtórzenia zamieszczono zestaw zadań na medal Potrafię więcej, umiem lepiej. Zagadnienia zawarte w podręczniku są wyjaśnione w sposób przystępny i opatrzone wieloma przykładami niejednokrotnie rozwiązanymi na kilka sposobów.
Spis działów:
1. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
2. Procenty. Liczby całkowite
3. Bryły
4. Wyrażenia algebraiczne
5. Konstrukcje geometryczne
6. Powtórzenie
Tematy w poszczególnych działach są przewidziane na 2–5 jednostek lekcyjnych.
1) Struktura tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Składa się z kilku bloków, które tworzą:
- zadania wprowadzające;
- treść matematyczna;
- zadania ćwiczeniowe, ułożone według wzrastającego poziomu trudności;
- test Co umiem?, sprawdzający realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej (I. Sprawność rachunkowa, II. Wykorzystanie i tworzenie informacji, III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji, IV. Rozumowanie i argumentacja).
2) Wiele tematów kończy się: ciekawostką, grą lub pracą projektową (np. prowadzącą do wykonania plakatu czy prezentacji – przykładowy temat: Czy dzielenie zawsze zmniejsza?).
Na końcu każdego działu przygotowano zestaw zadań Czy już to umiem?, czyli powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do rozwiązania.Dodatkowo na zakończenie powtórzenia zamieszczono zestaw zadań na medal Potrafię więcej, umiem lepiej. Zagadnienia zawarte w podręczniku są wyjaśnione w sposób przystępny i opatrzone wieloma przykładami niejednokrotnie rozwiązanymi na kilka sposobów.
Spis działów:
1. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
2. Procenty. Liczby całkowite
3. Bryły
4. Wyrażenia algebraiczne
5. Konstrukcje geometryczne
6. Powtórzenie
Szczegóły
Tytuł: Matematyka. Podręcznik. Klasa 6. Szkoła podstawowaPodtytuł: 832/3/2019
Wydawnictwo: WSiP
Kod paskowy: 9788302181443
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 6
MEN: 832/3/2019
Przedmiot: Matematyka
Typ: Podręcznik
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 304
Oprawa: miękka
Waga: 0.524 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Project 3 Student's Book
Oxford University Press