Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle
To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację "nierentownej" infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich "okno na świat".
Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.
Kraj produkcji:
Producent:
Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego Wydawnictwo Krytyki Politycznej
ul. Jasna 10/3
00-013 Warszawa (PL)
tel: 504 640 027
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Ostre cięciePodtytuł: Jak niszczono polską kolej
Autor: Karol Trammer
Wydawnictwo: Krytyki Politycznej
Seria: Nie-fikcja
ISBN: 9788366232334
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 288
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Czerwone piekło. Fakt historia 1/2013
Ringier Axel Springer Polska
Cześć pracy. O kulturze zapierdolu
Krytyki Politycznej
Homolobby. Aktorzy II RP
Krytyki Politycznej
Strach o suwerenność. Nowa polska polityka
Wizerunkowe
Trudny wiek
Krytyki Politycznej
Błądzący świat
Absurd i rozsądek w ekonomii i polityce
Absurd i rozsądek w ekonomii i polityce
Prószyński i S-ka