Antropologia komunikacji. Od teorii do badań terenowych

Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego

  • Rok wydania: 2007
  • Format: 13.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
40,95 PLN
Nasza cena
30,70 PLN



Książka jest zaproszeniem do podjęcia badań etnograficznych w naukach dotyczących komunikacji. Jest to dopracowana konstrukcja teoretyczna, wkraczająca na teren życia społecznego i podejmująca obserwację komunikacji w działaniu.. Intencją książki jest pomóc badaczom w uczeniu się dostrzegania komunikacji w słowach i gestach życia codziennego. Pojawienie się antropologii komunikacji jako dziedziny nauki opiera się badaniach terenowych: podróżach turystycznych, zwiedzaniu muzeów i wystaw. Jest to przede wszystkim spojrzenie entomologiczne i emfatyczne na społeczność ludzką.
Telegraficznej koncepcji komunikacji Winkin przeciwstawia koncepcję orkiestralną, opracowaną przez takich badaczy jak Gregory Bateson i Ray Birdwhistell. Proponuje swoją antropologię komunikacji opierając się na koncepcjach Della Hymesa i Ervinga Goffmana. Daje rady praktyczne i przykłady badań prowadzonych z perspektywy obserwatora uczestniczącego (Maroc, Italie, USA). Dla Winkina komunikacja jest darem/przeciw-darem oraz wyczynem kultury.

Szczegóły

Tytuł: Antropologia komunikacji. Od teorii do badań terenowych
Autor: Winkin Yves
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Seria: Communicare – historia i kultura
ISBN: 9788323502906
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 252
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.29 kg

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: