Przedmiotem analiz Autorki jest spór o wychowanie, o jego potrzebę, zakres, metodę i cel, który zawiązał się już w starożytnej Grecji i trwa po dzień dzisiejszy. W szranki stają trzy odmienne typy pedagogiki: kolektywistyczna, indywidualistyczna oraz personalistyczna. U ich podstaw tkwią różne koncepcje człowieka: bądź jako funkcji państwa (kolektywizm), bądź jako zaobsolutyzowanej jednostki (indywidualizm), bądź jako rozumnej, wolnej i suwerennej bytowo, ale spotencjalizowanej i żyjącej społecznie osoby (personalizm). Antropologie te są z kolei pokłosiem filozofii, a ostatecznie sporu o samą filozofię, jaki toczy się pomiędzy tradycją idealizmu (racjonalizmem i irracjonalizmem) a tradycją realizmu poznawczego. Okazuje się więc, że rzeczowe i racjonalne rozstrzygnięcie sporu o kształt i cel wychowania, a tym samym o naukowy status pedagogiki uniwersyteckiej oraz o jej rolę w praktyce wychowawczej zależy od rozstrzygnięcia sporu o filozofię i związane z nią koncepcje człowieka.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
POLSKIE TOWARZYSTWO TOMASZA Z AKWINU
AL. RACŁAWICKIE 14
20-950 LUBLIN (Polska)
tel: 81 445 43 88
email: tomasak@kul.pl
Szczegóły
Tytuł: U podstaw pedagogiki personalistycznejAutor: Barbara Kiereś
Wydawnictwo: POLSKIE TOWARZYSTWO TOMASZA Z AKWINU
Kod paskowy: 9788360144848
ISBN: 978-83-60144-84-8
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 321
Format: 150 x 217 mm
Oprawa: twarda
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Postęp. Dziesięć powodów, by z optymizmem patrzeć w przyszłość
Freedom Publishing
Uwolnij się! Dobre życie według siedmiu filozofów-terapeutów
Znak Literanova
Jak żyć? Poradnik dla nieogarniętych
Buchmann
Procesy sedymentacje topografie
O polskim dokumencie fotograficznym
O polskim dokumencie fotograficznym
Wydawnictwo Naukowe PWN