Publikacja wpisuje się w przestrzeń pedagogiki rozumianej w jej pierwotnym ujęciu jako nauka o wychowaniu. Autor monografii podejmuje ważny temat, jakim jest sylwetka wychowawcy salezjańskiego, dla którego wychowanie jest czymś więcej niż działaniami wynikającymi z przyjętej roli zawodowej.
Temat pracy ukierunkowuje nasze oczekiwania na uzyskanie wiedzy z perspektywy innego niż zwykle spojrzenia na wychowanie i wychowawcę. Jego aktualność wynika z bieżących potrzeb społeczeństwa, w którym dominuje relatywizm, wielokulturowość, konsumpcjonizm, „prywatyzacja” moralności.
„Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem”.
– dr hab. Barbara Skałbania, prof. UJK (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
„Prezentowana książka jest jedną z niewielu w Polsce publikacji, która omawia postać wychowawcy salezjańskiego, jaka wyłania się z analizy teorii i praktyki systemu prewencyjnego. Publikacja jest dobrym kompendium wiedzy o wychowawcy, wnosi ona do współczesnej nauki wnioski wyprowadzone z literatury przedmiotu i badań własnych autora. Treść książkidobrze ujmuje różnorodność teorii i praktyki w lokalnych placówkach salezjańskich. Nie ulega wątpliwości, że najnowsza książka ks. Bogdana Stańkowskiego stanowi ważny wkład w rozwój współczesnej edukacji salezjańskiej i otwiera nowe perspektywy dalszych badań pedeutologicznych w tym zakresie”.
– prof. dr Mirosław S. Wierzbicki SDB (Papieski Uniwersytet Salezjański w Rzymie)
Temat pracy ukierunkowuje nasze oczekiwania na uzyskanie wiedzy z perspektywy innego niż zwykle spojrzenia na wychowanie i wychowawcę. Jego aktualność wynika z bieżących potrzeb społeczeństwa, w którym dominuje relatywizm, wielokulturowość, konsumpcjonizm, „prywatyzacja” moralności.
„Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem”.
– dr hab. Barbara Skałbania, prof. UJK (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
„Prezentowana książka jest jedną z niewielu w Polsce publikacji, która omawia postać wychowawcy salezjańskiego, jaka wyłania się z analizy teorii i praktyki systemu prewencyjnego. Publikacja jest dobrym kompendium wiedzy o wychowawcy, wnosi ona do współczesnej nauki wnioski wyprowadzone z literatury przedmiotu i badań własnych autora. Treść książkidobrze ujmuje różnorodność teorii i praktyki w lokalnych placówkach salezjańskich. Nie ulega wątpliwości, że najnowsza książka ks. Bogdana Stańkowskiego stanowi ważny wkład w rozwój współczesnej edukacji salezjańskiej i otwiera nowe perspektywy dalszych badań pedeutologicznych w tym zakresie”.
– prof. dr Mirosław S. Wierzbicki SDB (Papieski Uniwersytet Salezjański w Rzymie)
Szczegóły
Tytuł: Wychowawca w świetle salezjańskiego systemu prewencyjnegoAutor: Bogdan Stańkowski
Wydawnictwo: WAM
Kod paskowy: 9788376144207
ISBN: 978-83-7614-420-7
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 274
Format: 15.6 x 23.2 cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Sekrety Guadalupe
Rozszyfrowanie ukrytego kodu
Rozszyfrowanie ukrytego kodu
Rosikon Press
Wybrane kierunki współczesnej profilaktyki i resocjalizacji
Towarzystwo Naukowe KUL
Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostowanych społecznie
Wydawnictwo Naukowe PWN