Pedagogika społeczna
Pojmowanie aktywności w polu praktyki

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2019
  • Format: 14.5x21.0cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
48,81 PLN
Oszczędzasz 3%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 48,81 zł



Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej. Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej, socjalnej, opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy zachodzących w nich procesów.

Szczegóły

Tytuł: Pedagogika społeczna
Podtytuł: Pojmowanie aktywności w polu praktyki
Autor: Ewa Marynowicz-Hetka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381425575
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 380
Format: 14.5x21.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.496 kg

Recenzje