Zarówno w części teoretycznej jak i praktycznej treść książki dotyczy relacji pomiędzy sferą materialnego doświadczania rzeczywistości a obrazem. Tryptyk pt. Sceny leśne, na który składają się obrazy malarskie i filmy wideo jest podstawą podejmowanych badań. Trzy różne krajobrazy leśne pełnią rolę tła dla rozgrywającej się wobec nich symbolicznej dramaturgii. Jej oś przebiega na linii człowiek-przyroda. Obrany proces pracy ujawnia wyraźny układ sił, który wiąże ciało w czasie i przestrzeni z pokrewnym im wizerunkiem. Napięcia równoważą się tworząc zamknięty układ, wokół którego wydziela się kluczowe dla omawianych zagadnień zjawisko aury. Konstrukcja publikacji wynika z kształtu refleksji nad poruszaną problematyką, zazębiając się z częścią praktyczną w miejscach centralnych splotów znaczeniowych. Całość składa się z trzech części, które dotyczą kolejno: Materii, Ciała, Podmiotu - Czasoprzestrzeni, Śmierci, Transfiguracji, i wreszcie: Światła, Obrazu, Aury. Wyprowadzony z powyższych rozważań schemat ideowy sugeruje, że obraz - na wzór ciała - znajduje się w punkcie granicznym rzeczywistości.
Szczegóły
Tytuł: Materia doświadczenia i obrazAutor: Natalia Szostak
Wydawnictwo: Universitas
Kod paskowy: 9788324235681
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 88
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Księga zachwytów
Agora
Artysta jako tekst
Nowoczesna sztuka metatekstu
Nowoczesna sztuka metatekstu
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Wiele tytułów
Czarne
O chłopcu który poszedł za tatą do Auschwitz. Prawdziwa historia
Znak Literanova
Biomorfizm w sztuce XX wieku
Między biomechaniką a bezformiem
Między biomechaniką a bezformiem
słowo/obraz terytoria