W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w:
- niewystarczającej znajomości liter;
- niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;
- braku znajomości właściwej techniki czytania.
Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.
Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:
- powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;
- wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.
Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane.
W skład publikacji wchodzą:
1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;
2. karty ćwiczeń;
3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.
- niewystarczającej znajomości liter;
- niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;
- braku znajomości właściwej techniki czytania.
Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.
Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:
- powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;
- wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.
Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane.
W skład publikacji wchodzą:
1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;
2. karty ćwiczeń;
3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.
Szczegóły
Tytuł: Znam litery doskonale!Podtytuł: Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas młodszych
Autor: Małgorzata Barańska
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788380802490
Kategoria: Podręczniki
Przedmiot: Nauczanie początkowe
Typ: Książka pomocnicza
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 80
Format: 22.0x30.5cm
Oprawa: Kartonowa Foliowana
Waga: 0.775 kg