W gospodarce rynkowej państwo wykazuje aktywność związaną z pełnieniem określonych funkcji publicznych, społecznych i gospodarczych. Zakres i intensywność tej aktywności określają zadania, jakie państwo przyjmuje do realizacji w danym okresie. Z kolei wykonywanie tych zadań wiąże się z koniecznością wykorzystania środków finansowych gromadzonych w funduszach publicznych według zasad wynikających z ustalonego reżimu prawnego. Współczesne finanse publiczne określają związki przyczynowo-skutkowe między procesami gromadzenia i rozdysponowywania publicznych środków finansowych, w kontekście zjawisk ekonomicznych, społecznych oraz politycznych, zachodzących w gospodarce. W podręczniku zjawiska te i procesy są analizowane w podziale na trzy sektory zarządzające środkami publicznymi tj. rządowy, samorządowy i ubezpieczeniowy, a ich prezentację poprzedza charakterystyka makroekonomicznych zależności i roli państwa w gospodarce oraz elementów, instytucji, a także zasad funkcjonowania publicznej części systemu finansowego. Horyzont czasowy omawianych zagadnień obejmuje dziesięciolecie 2007-2016, czyli ostatni rok dobrej koniunktury przed światowym kryzysem finansowym i kolejne lata funkcjonowania gospodarki polskiej. Podręcznik jest kontynuacją książki pt. Współczesne finanse publiczne, wydanej w 2015 roku. Adresowany do studentów kierunków ekonomicznych, a także do praktyków gospodarczych, pracowników administracji rządowej i skarbowej oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Szczegóły
Tytuł: Współczesne finanse publiczne. Ujęcie sektoroweWydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380859937
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 434
Format: 17,6 x 25 cm
Oprawa: Miękka
Redakcja: Alińska Agnieszka, Woźniak Barbara
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psy sprzedaży
Nie musisz być agresywny, żeby odnosić sukcesy w sprzedaży
Nie musisz być agresywny, żeby odnosić sukcesy w sprzedaży
Instytut Praktycznej Edukacji
Planowanie produkcji i dystrybucji
37 /2016
37 /2016
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ
Logistyka procesów produkcji
38/2016
38/2016
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ
Sprzedaż bez sprzedawania
Psychologia dobrego wpływu na klienta
Psychologia dobrego wpływu na klienta
Wydawnictwo Naukowe PWN
Czynniki produkcji a uwarunkowania gospodarcze
Naukowe Sophia