Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach ? na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów ? na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Szczegóły
Tytuł: Metoda i wyobraźnia. Lekcje twórczości w klasie 3Podtytuł: Część 3
Autor: Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak
Wydawnictwo: Difin
Seria: EDUKACJA
ISBN: 9788380858053
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 152
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.244 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Książka obrazkowa Wprowadzenie
Fundacja Instytut Kultury Popularnej
What the F
Co przeklinanie mówi o naszym języku, umyśle i nas samych
Co przeklinanie mówi o naszym języku, umyśle i nas samych
Copernicus Center Press
Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole
Między schematyzmem a kreatywnością
Między schematyzmem a kreatywnością
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego