Praca jest wzorcowym przykładem innowacyjnego badania praktyki szkolnej z oddolnej, tzw. emicznej, perspektywy. Treść publikacji stanowi znaczący wkład w doskonalenie wiedzy pedagogicznej oraz jej praktyczne aplikacje. Ponadto otwiera drogę do kolejnych projektów badawczych i badawczo-rozwojowych.
Specyficzne dla tego projektu jest […] nade wszystko pokonanie swoistego rytu dydaktycznego myślenia o szkole w kategoriach czynności nauczania. […] Pracę cechuje oryginalność w trzech podstawowych wymiarach. Pierwszym z nich jest problematyka badań, drugim – sposób podjęcia tejże problematyki, trzecim zaś wartość aplikacyjna. Autorka bowiem nie tylko poruszyła oryginalny problem badawczy usytuowany w „zaniedbanym obszarze” […] współczesnej pedagogiki, ale „pracując nad nim” z zastosowaniem jakościowej metodologii opartej na badaniach biograficznych, niewystępujących dotąd szerzej w badaniach z zakresu dydaktyki szkolnej, wniosła „świeży powiew” do dyskursu naukowego tej subdyscypliny oraz przyczyniła się do rozwoju wieloparadygmatycznej nauki o szkole i nauczaniu.
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW
Specyficzne dla tego projektu jest […] nade wszystko pokonanie swoistego rytu dydaktycznego myślenia o szkole w kategoriach czynności nauczania. […] Pracę cechuje oryginalność w trzech podstawowych wymiarach. Pierwszym z nich jest problematyka badań, drugim – sposób podjęcia tejże problematyki, trzecim zaś wartość aplikacyjna. Autorka bowiem nie tylko poruszyła oryginalny problem badawczy usytuowany w „zaniedbanym obszarze” […] współczesnej pedagogiki, ale „pracując nad nim” z zastosowaniem jakościowej metodologii opartej na badaniach biograficznych, niewystępujących dotąd szerzej w badaniach z zakresu dydaktyki szkolnej, wniosła „świeży powiew” do dyskursu naukowego tej subdyscypliny oraz przyczyniła się do rozwoju wieloparadygmatycznej nauki o szkole i nauczaniu.
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW
Szczegóły
Tytuł: Doświadczenia dydaktycznePodtytuł: Rekonstrukcje biografii szkolnych dorosłych absolwentów
Autor: Agnieszka Koterwas
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381802116
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 308
Format: 16 x 23 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.455 kg