Myślenie krytyczne w edukacji
Metodyka kształcenia w szkole podstawowej

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 16.8 x 24 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
44,90 PLN
Nasza cena
35,15 PLN
Oszczędzasz 22%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 35,15 zł



W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko.
Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie.

Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy.
prof. dr hab. Stanisław Dylak

W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka

Szczegóły

Tytuł: Myślenie krytyczne w edukacji
Podtytuł: Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
Autor: Czaja-Chudyba Iwona
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381429306
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 218
Format: 16.8 x 24 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.37 kg

Recenzje