Królewski kanclerz przyjechał ze stolicy do Mirmiłowa, by rozliczyć poszczególnych mieszkańców z wykonywanej pracy. Zero ulg dla najwyżej postawionych. Żadnych przywilejów. Każdy musi się rozliczyć. Tymczasem zbój Łamignat ma z tym kłopot: jak wyrobić normę rabowania bogaczy i obdarowywania biednych, skoro w okolicy brakuje bogatych? Podobny problem ma książę Mirmił - osiągnięcia w bitwach i potyczkach z wrogim plemieniem Omsów są tak odległe od kwartalnej normy, że trzeba by nie wypuszczać miecza z dłoni przez 24 godziny na dobę. Woje Mirmiła - Kajko i Kokosz - też nie mają szans na próżnowanie. Właśnie wykryli bezecny spisek, którego celem jest obalenie jedynego legalnego księcia ich grodu czyli Mirmiła! Tak zaczyna się jedna z najdłuższych przygód dzielnych wojów, bo obejmująca trzy tomy pełne perypetii i humoru. Kajko i Kokosz to najpopularniejsza seria komiksowa autorstwa Janusza Christy (1934-2008), a tytułowi bohaterowie należą do grupy najlepiej rozpoznawalnych postaci polskiej popkultury.
Cykl opowiada o dwóch wojach - dzielnym i rozważnym Kajku oraz żarłocznym i samolubnym Kokoszu, którzy bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych Zbójcerzy pod wodzą Hegemona oraz przeżywają całą masę zabawnych przygód. Komiks powstawał w latach 70. i 80. XX wieku i był jedną z wizytówek czasopisma młodzieżowego „Świat Młodych”.
W 2003 roku wydawnictwo Egmont Polska wznowiło serię, a dzięki tej reedycji wszystkie części komiksu ukazały się po raz pierwszy w kolorze. Egmont wydał również 3 edycje specjalne komiksu w językach regionalnych: tom Wielki Turniej w gwarze góralskiej (Ogromniasto gońba), Szkoła latania w gwarze śląskiej (Szkoła furganio) i Na wakacjach po kaszubsku (Na latowisku). Przygody Kajka i Kokosza doczekały się także adaptacji dla miłośników gier planszowych (Wielki Wyścig) i gier komputerowych (Twierdza Czarnoksiężnika). W 2016 r. ukazał się pierwszy tom nowych przygód Kajka i Kokosza stworzony przez młodych polskich scenarzystów i rysowników komiksowych w hołdzie dla Janusza Christy.
Cykl opowiada o dwóch wojach - dzielnym i rozważnym Kajku oraz żarłocznym i samolubnym Kokoszu, którzy bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych Zbójcerzy pod wodzą Hegemona oraz przeżywają całą masę zabawnych przygód. Komiks powstawał w latach 70. i 80. XX wieku i był jedną z wizytówek czasopisma młodzieżowego „Świat Młodych”.
W 2003 roku wydawnictwo Egmont Polska wznowiło serię, a dzięki tej reedycji wszystkie części komiksu ukazały się po raz pierwszy w kolorze. Egmont wydał również 3 edycje specjalne komiksu w językach regionalnych: tom Wielki Turniej w gwarze góralskiej (Ogromniasto gońba), Szkoła latania w gwarze śląskiej (Szkoła furganio) i Na wakacjach po kaszubsku (Na latowisku). Przygody Kajka i Kokosza doczekały się także adaptacji dla miłośników gier planszowych (Wielki Wyścig) i gier komputerowych (Twierdza Czarnoksiężnika). W 2016 r. ukazał się pierwszy tom nowych przygód Kajka i Kokosza stworzony przez młodych polskich scenarzystów i rysowników komiksowych w hołdzie dla Janusza Christy.
Szczegóły
Tytuł: Kajko i Kkosz. Woje Mirmiła. Część 3Autor: Janusz Christa
Wydawnictwo: Egmont
Seria: Kajko i Kokosz
ISBN: 9788328158139
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 40
Format: 29x21,5cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rerki r I zabawy z głoskami
Harmonia
Ćwiczenia artykulacyjne: głoska R
zeszyt 8
zeszyt 8
Edukacyjne
Poznaje główka words, czyli słówka. Dom, czyli home
AWM Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski
Magiczne Drzewo. Czerwone krzesło. Tom 1
Znak Emotikon
Pozłacana Rybka
Literatura
Zeszytowy trening mowy, czyli ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
Nasza Księgarnia