Kształcenie geometryczne w systemie pedagogicznym Marii Montessori
Materiały rozwojowe i propozycje rozwiązań metodycznych
UMCS
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: „Aha! Już wiem! Już rozumiem!” Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy.
Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych.
Z „Wprowadzenia”
Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych.
Z „Wprowadzenia”
Szczegóły
Tytuł: Kształcenie geometryczne w systemie pedagogicznym Marii MontessoriPodtytuł: Materiały rozwojowe i propozycje rozwiązań metodycznych
Autor: Sabina Guz
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788322793527
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 314
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.6 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wielkie odkrycie Bubal
Adamada
O rety! Przyroda świata
Multico
Odkrywcy Historia w naklejkach
Jedność
Rycerze Historia w naklejkach
Jedność
Moje literki
Skrzat
Zimowe zgadywanki (2877)
Aksjomat
Moje łamigłówki
Skrzat