Badania jako podstawa projektowania User Experience

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
109,70 PLN
Nasza cena
99,74 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 80,46 zł



Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty. Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań. Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera:
- pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu,
- plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu,
- dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać,
- ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy,
- przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.


Szczegóły

Tytuł: Badania jako podstawa projektowania User Experience
Autor: Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Wyzwania współczesnego biznesu
ISBN: 9788301213244
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 494
Format: 16,5 x 23,5 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.772 kg

Recenzje