Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny. Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi. Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce, dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych. Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień (nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że nasze zachowania stają się modelami dla innych. Książka Bandury jest ważnym elementem rewolucji poznawczej w psychologii, która wycisnęła swoje piętno na współczesnej psychologii, a tymczasem polski czytelnik nie dysponuje żadnym ważnym dziełem z tego zakresu. (prof. Ryszard Stachowski)
Szczegóły
Tytuł: Teoria społecznego uczenia sięAutor: Albert Bandura
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Biblioteka Klasyków Psychologii
ISBN: 9788301153021
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 230
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.26 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Religia 5. Wierzę w Boga. Podręcznik do klasy 5 szkoły podstawowej
AZ-2-01/10
AZ-2-01/10
Księgarnia Św. Wojciecha
Zestaw geometryczny MAPED MINI
Inwestycje
Album rodzinny. W głowie się nie mieści
Zielona Sowa