Książka poza szczegółową prezentacją wieloaspektowych zagadnień związanych z polubownym rozwiązywaniem sporów cywilnych, w tym gospodarczych, w drodze mediacji stanowi również próbę skłonienia przedsiębiorców do spojrzenia na mediację jako uniwersalne narzędzie wspomagające na różnych płaszczyznach osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Autorzy zaproponowali czytelnikom szersze spojrzenie na prowadzenie działalności gospodarczej również w kontekście nawiązywanej komunikacji, relacji i konstruktywnej współpracy, a nie jedynie konfliktu i sporu czy rozwiązywania ekonomicznych problemów opartych wyłącznie na stosunkach regulowanych prawem.
Książka jest skierowana do szeroko rozumianego odbiorcy mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, mediatorzy i kandydaci na mediatorów, przedstawiciele zawodów prawniczych, aplikanci, ale także i osoby zainteresowane naukami społecznymi, w szczególności tematyką mediacji w biznesie. W kontekście tych adresatów książki, którzy są prawnikami, publikacja ta może stanowić istotną pomoc w poszerzeniu perspektyw zawodowych poprzez wzbogacenie zakresu świadczonych usług o mediację, w tym mediację w aspekcie biznesowym.
Anna Kalisz dr hab. nauk prawnych, radca prawny, wieloletni mediator sądowy, obecnie pracownik V Wydziału Prawa Europejskiego Biura Orzecznictwa NSA, wieloletni wykładowca Wydziału Praw i Administracji UMCS w Lublinie oraz wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Posiada doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz szkoleń m.in. z zakresu mediacji sądowej, negocjacji i mediacji społecznych, mediacji i innych alternatywnych form rozwiązywania sporów, z zakresu interpretacji prawa wspólnotowego/unijnego i krajowego (m.in. dla kandydatów na mediatorów, radców prawnych i sędziów). Autorka i współautorka książek i artykułów (także) z dziedziny negocjacji i mediacji.
Adam Zienkiewicz dr hab. nauk prawnych, radca prawny, kierownik Katedry Teorii i Historii Prawa Wydziału Prawa i Administracji UWM w Olsztynie. Ekspert Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych, autor ekspertyz naukowych dotyczących projektów zmian ustawowych w zakresie mediacji i innych form polubownego rozwiązywania sporów, a także licznych monografii i artykułów z tej dziedziny, jak również teorii i psychologii prawa, holistycznego podejścia do prawa i praktyki prawniczej oraz zastosowania sztucznej inteligencji w opanowywaniu sporów prawnych, publikowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Stały mediator Sądu Okręgowego w Olsztynie, Ośrodka Mediacji Gospodarczych przy OIRP w Olsztynie oraz wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.
Autorzy zaproponowali czytelnikom szersze spojrzenie na prowadzenie działalności gospodarczej również w kontekście nawiązywanej komunikacji, relacji i konstruktywnej współpracy, a nie jedynie konfliktu i sporu czy rozwiązywania ekonomicznych problemów opartych wyłącznie na stosunkach regulowanych prawem.
Książka jest skierowana do szeroko rozumianego odbiorcy mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, mediatorzy i kandydaci na mediatorów, przedstawiciele zawodów prawniczych, aplikanci, ale także i osoby zainteresowane naukami społecznymi, w szczególności tematyką mediacji w biznesie. W kontekście tych adresatów książki, którzy są prawnikami, publikacja ta może stanowić istotną pomoc w poszerzeniu perspektyw zawodowych poprzez wzbogacenie zakresu świadczonych usług o mediację, w tym mediację w aspekcie biznesowym.
Anna Kalisz dr hab. nauk prawnych, radca prawny, wieloletni mediator sądowy, obecnie pracownik V Wydziału Prawa Europejskiego Biura Orzecznictwa NSA, wieloletni wykładowca Wydziału Praw i Administracji UMCS w Lublinie oraz wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Posiada doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz szkoleń m.in. z zakresu mediacji sądowej, negocjacji i mediacji społecznych, mediacji i innych alternatywnych form rozwiązywania sporów, z zakresu interpretacji prawa wspólnotowego/unijnego i krajowego (m.in. dla kandydatów na mediatorów, radców prawnych i sędziów). Autorka i współautorka książek i artykułów (także) z dziedziny negocjacji i mediacji.
Adam Zienkiewicz dr hab. nauk prawnych, radca prawny, kierownik Katedry Teorii i Historii Prawa Wydziału Prawa i Administracji UWM w Olsztynie. Ekspert Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych, autor ekspertyz naukowych dotyczących projektów zmian ustawowych w zakresie mediacji i innych form polubownego rozwiązywania sporów, a także licznych monografii i artykułów z tej dziedziny, jak również teorii i psychologii prawa, holistycznego podejścia do prawa i praktyki prawniczej oraz zastosowania sztucznej inteligencji w opanowywaniu sporów prawnych, publikowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Stały mediator Sądu Okręgowego w Olsztynie, Ośrodka Mediacji Gospodarczych przy OIRP w Olsztynie oraz wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.
Szczegóły
Tytuł: Mediacja w sprawach gospodarczych jako narzędzie..Autor: Anna Kalisz, Adam Zienkiewicz
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380856998
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 208
Format: 16.0x23.0
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Negocjacje Sprawdzone strategie
Samo Sedno
Opowiem ci, mamo, co robią auta
Nasza Księgarnia
Król szczurów
Vis-a-Vis Etiuda
Zima na ulicy Czereśniowej
Dwie Siostry
Lokatorka
Otwarte
Rok w Krainie Czarów
Nasza Księgarnia
Kolorowy potwór
Mamania
Kameleon
Tatarak
A Kuku!
Wytwórnia