Opis:
Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania, wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych, miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji, narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków zarządzania.
O autorce:
Dr Anna Bielecka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe w zarządzaniu. Prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej, statystyki w finansach i bankowości, ekonometrii, analizy ilościowej w badaniach marketingowych. Wykłada na studiach podyplomowych EMBA, dla kadry medycznej - ocena technologii medycznych, monitorowanie badań klinicznych - na studiach doktoranckich oraz kursach przygotowujących do egzaminu państwowego na doradców inwestycyjnych.
Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania, wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych, miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji, narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków zarządzania.
O autorce:
Dr Anna Bielecka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe w zarządzaniu. Prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej, statystyki w finansach i bankowości, ekonometrii, analizy ilościowej w badaniach marketingowych. Wykłada na studiach podyplomowych EMBA, dla kadry medycznej - ocena technologii medycznych, monitorowanie badań klinicznych - na studiach doktoranckich oraz kursach przygotowujących do egzaminu państwowego na doradców inwestycyjnych.
Szczegóły
Tytuł: Statystyka dla menedżerówPodtytuł: Teoria i praktyka
Autor: Anna Bielecka
Wydawnictwo: Nieoczywiste
ISBN: 9788366402423
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 506
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inwestycje
Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa
Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa
Wydawnictwo Naukowe PWN
Prawo gospodarcze i handlowe (KAM-3065)
Wolters Kluwer