Opis:
Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania, wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych, miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji, narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków zarządzania.
O autorce:
Dr Anna Bielecka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe w zarządzaniu. Prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej, statystyki w finansach i bankowości, ekonometrii, analizy ilościowej w badaniach marketingowych. Wykłada na studiach podyplomowych EMBA, dla kadry medycznej - ocena technologii medycznych, monitorowanie badań klinicznych - na studiach doktoranckich oraz kursach przygotowujących do egzaminu państwowego na doradców inwestycyjnych.
Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania, wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych, miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji, narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków zarządzania.
O autorce:
Dr Anna Bielecka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Metod Matematyczno-Statystycznych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego. Obszar jej zainteresowań naukowych to metody ilościowe w zarządzaniu. Prowadzi zajęcia ze statystyki opisowej i matematycznej, statystyki w finansach i bankowości, ekonometrii, analizy ilościowej w badaniach marketingowych. Wykłada na studiach podyplomowych EMBA, dla kadry medycznej - ocena technologii medycznych, monitorowanie badań klinicznych - na studiach doktoranckich oraz kursach przygotowujących do egzaminu państwowego na doradców inwestycyjnych.
Producent:
Doradztwo Wydawnicze GAB Grzegorz Boguta
Świstaka 8
05-500 Siedliska (PL)
tel:
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Statystyka dla menedżerówPodtytuł: Teoria i praktyka
Autor: Anna Bielecka
Wydawnictwo: Nieoczywiste
ISBN: 9788366402423
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 506
Format: 16.5x24
Oprawa: okładka miękka
Waga: 0.838 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inwestycje
Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa
Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa
Wydawnictwo Naukowe PWN
Podstawy ekonomii
Wydawnictwo Naukowe PWN
Komiksowe wprowadzenie do statystyki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Prawo gospodarcze i handlowe (KAM-3065)
Wolters Kluwer
Chemia wokół nas
Wydawnictwo Naukowe PWN







