"Maus" powszechnie jest uważany za najważniejszy komiks w historii.
Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią sportretował w "Mausie" trudy życia z ojcem - ocalałym z Holokaustu.
"Maus" to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie.
Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji – również negatywnych i polemicznych - a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie "Maus" stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem ("The New Yorker"), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne.
„"Maus" jest książką, od której nie można się oderwać. Kiedy dwie myszy mówią o miłości, jesteś poruszony, kiedy cierpią – płaczesz. (...) kiedy kończysz "Mausa", jesteś nieszczęśliwy, że porzuciłeś ten magiczny świat”.
- Umberto Eco
„Wielki epos w małych obrazkach”.
- "The New York Times"
Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią sportretował w "Mausie" trudy życia z ojcem - ocalałym z Holokaustu.
"Maus" to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie.
Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji – również negatywnych i polemicznych - a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie "Maus" stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem ("The New Yorker"), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne.
„"Maus" jest książką, od której nie można się oderwać. Kiedy dwie myszy mówią o miłości, jesteś poruszony, kiedy cierpią – płaczesz. (...) kiedy kończysz "Mausa", jesteś nieszczęśliwy, że porzuciłeś ten magiczny świat”.
- Umberto Eco
„Wielki epos w małych obrazkach”.
- "The New York Times"
Szczegóły
Tytuł: MausPodtytuł: Opowieść ocalałego
Autor: Spiegelman Art
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788382340136
Tytuł oryginału: The Complete Maus
Tłumacz: Bikont Piotr
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 304
Format: 16,7 x 23,8 cm
Oprawa: twarda
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Aurora
Ongrys
Kot rabina. Tom 9. Królowa szabatu
Timof i cisi wspólnicy
Kot rabina 10 Wracajcie do siebie / Timof
Timof i cisi wspólnicy
Siedmiu Żołnierzy. Omnibus
Egmont
Dzieła wybrane T.1 Chimeryczny
Lokator
Kot rabina 11 Biblia dla kotów
Timof i cisi wspólnicy
Screaming Planet
Scream Comics
Niezwyciężony
Booka