Kultura popularna i ideologia

WNPiD UAM

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 1680x2420
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
63,00 PLN
Nasza cena
43,58 PLN
Oszczędzasz 31%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 42,91 zł



„Pozycja kultury popularnej jako przedmiotu zainteresowania i obszaru badań dla świata naukowego jest trudna do określenia. Wydawać się może, iż naturalną ścieżką rozwoju nauki jest podążanie za tymi zjawiskami i procesami, które występują w społeczeństwie i mają dla niego istotne znaczenie, są włączone do zestawu podstawowych aktywności ludzi bądź budzą ich zainteresowanie. W przypadku badań stosowanych analiza tychże zjawisk i wyciągnięte na jej podstawie wnioski mogą przyczynić się do (kolektywnie zdeniowanego) społecznego rozwoju. Podczas gdy kultura popularna zdaje się spełniać przynajmniej część powyższych założeń, zainteresowanie świata naukowego tą dziedziną wciąż wydaje się być relatywnie małe. A przecież jej wszechobecność i stały wzrost znaczenia trudno podważać. Rola kultury popularnej rośnie, bez względu na analizowany kontekst: grupę wiekową (od dzieci korzystających z aplikacji YouTube Kids po wieczorki taneczne dla seniorów), krąg kulturowy (procesy przenikania się kultur oraz dominacji w postaci np. często wspominanej przez badaczy amerykanizacji) czy płeć i rasę (obrazowanie i kształtowanie relacji władzy poprzez muzykę, teatr, kino, literaturę itp.).”Filip Biały, Jakub Jakubowski

Szczegóły

Tytuł: Kultura popularna i ideologia
Autor: Filip Biały, JAKUBOWSKI JAKUB
Wydawnictwo: WNPiD UAM
Kod paskowy: 9788365817921
ISBN: 978-83-65817-92-1
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 166
Format: 1680x2420
Oprawa: miękka

Recenzje