Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie
Studio Emka
"Ważna książka, pomagająca zrozumieć niektóre podstawowe mechanizmy zmieniające nasz świat… Rzeczowa i wnikliwa".
Jim Collins, autor bestsellera "Od dobrego do wielkiego"
"Zaskakująca książka… Bezonomika otworzy wam oczy na to, czym naprawdę jest Amazon, jak działa i czym prawdopodobnie się stanie".
John Huey, były redaktor naczelny „Time” i współautor, z Samem Waltonem, książki "Made in America"
"Bezonomika wyjaśnia lepiej od wszystkich dotychczasowych analiz, dlaczego przyzwyczajamy się coraz bardziej do życia według reguł ustalonych przez Amazon. Dumaine rozmawiał z wieloma dyrektorami firmy, poznał jej magazyny, wysłuchał obaw i prognoz konkurentów. W rezultacie powstała wnikliwa opowieść o tym, jak Jeff Bezos zbudował swego bilionowego kolosa dzięki nadzwyczajnej dbałości o klienta".
Nir Eyal, autor bestsellerów "Skuszeni" i "Indistractable"
"Amazon zmienia nie tylko nasze zwyczaje zakupowe, ale także metody zarządzania. Brian Dumaine pokazuje nam Amazon od środka, dzięki czemu dowiadujemy się, jak Jeff Bezos i jego ludzie zapewnili firmie jej dzisiejszą pozycję. Amazon zmienił reguły gry i stał się jednym z najbardziej drapieżnych, nienasyconych i rewolucyjnych start-upów Ameryki. Jeszcze dziś kupcie Bezonomikę".
Michael Useem, profesor i dyrektor Wharton Leadership Center na University of Pennsylvania
"Jeśli chcecie poznać Amazon – naprawdę go poznać (a kto by nie chciał?) – musicie przeczytać Bezonomikę. Dzięki gruntownie udokumentowanej, ale przystępnej książce Briana Dumaine’a ujrzycie wnętrze tego tajemniczego lewiatana, który ustala nowe zasady biznesu i zmienia świat".
Andy Serwer, redaktor naczelny „Yahoo! Finance”
"Jak Amazon dokonał tego wszystkiego? Po przeczytaniu książki Dumaine’a będziecie zafascynowani czarodziejską mocą tego technologicznego giganta". David A. Vise, laureat Nagrody Pulitzera, współautor "Google Story. Opowieść o firmie, która zmieniła świat"
"Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie, ale też o rewolucji technologicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Brian Dumaine opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się, robotyki i Internetu rzeczy… Niezmiernie zajmująca książka".
Andy Karsner, główny strateg i „kosmiczny kowboj” w Google X
***
Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
***
Brian Dumaine jest nagradzanym dziennikarzem, współredaktorem magazynu „Fortune”. Oprócz "Bezonomiki" napisał "The Plot to Save the Planet" [Spisek w celu ratowania planety], jest też współautorem książki "Go Long: Why Long – Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy" [Na dłuższą metę: dlaczego myślenie długofalowe jest najlepszą strategią krótkoterminową]. Mieszka wraz z żoną w Nowym Jorku.
Jim Collins, autor bestsellera "Od dobrego do wielkiego"
"Zaskakująca książka… Bezonomika otworzy wam oczy na to, czym naprawdę jest Amazon, jak działa i czym prawdopodobnie się stanie".
John Huey, były redaktor naczelny „Time” i współautor, z Samem Waltonem, książki "Made in America"
"Bezonomika wyjaśnia lepiej od wszystkich dotychczasowych analiz, dlaczego przyzwyczajamy się coraz bardziej do życia według reguł ustalonych przez Amazon. Dumaine rozmawiał z wieloma dyrektorami firmy, poznał jej magazyny, wysłuchał obaw i prognoz konkurentów. W rezultacie powstała wnikliwa opowieść o tym, jak Jeff Bezos zbudował swego bilionowego kolosa dzięki nadzwyczajnej dbałości o klienta".
Nir Eyal, autor bestsellerów "Skuszeni" i "Indistractable"
"Amazon zmienia nie tylko nasze zwyczaje zakupowe, ale także metody zarządzania. Brian Dumaine pokazuje nam Amazon od środka, dzięki czemu dowiadujemy się, jak Jeff Bezos i jego ludzie zapewnili firmie jej dzisiejszą pozycję. Amazon zmienił reguły gry i stał się jednym z najbardziej drapieżnych, nienasyconych i rewolucyjnych start-upów Ameryki. Jeszcze dziś kupcie Bezonomikę".
Michael Useem, profesor i dyrektor Wharton Leadership Center na University of Pennsylvania
"Jeśli chcecie poznać Amazon – naprawdę go poznać (a kto by nie chciał?) – musicie przeczytać Bezonomikę. Dzięki gruntownie udokumentowanej, ale przystępnej książce Briana Dumaine’a ujrzycie wnętrze tego tajemniczego lewiatana, który ustala nowe zasady biznesu i zmienia świat".
Andy Serwer, redaktor naczelny „Yahoo! Finance”
"Jak Amazon dokonał tego wszystkiego? Po przeczytaniu książki Dumaine’a będziecie zafascynowani czarodziejską mocą tego technologicznego giganta". David A. Vise, laureat Nagrody Pulitzera, współautor "Google Story. Opowieść o firmie, która zmieniła świat"
"Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie, ale też o rewolucji technologicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Brian Dumaine opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się, robotyki i Internetu rzeczy… Niezmiernie zajmująca książka".
Andy Karsner, główny strateg i „kosmiczny kowboj” w Google X
***
Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
***
Brian Dumaine jest nagradzanym dziennikarzem, współredaktorem magazynu „Fortune”. Oprócz "Bezonomiki" napisał "The Plot to Save the Planet" [Spisek w celu ratowania planety], jest też współautorem książki "Go Long: Why Long – Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy" [Na dłuższą metę: dlaczego myślenie długofalowe jest najlepszą strategią krótkoterminową]. Mieszka wraz z żoną w Nowym Jorku.
Szczegóły
Tytuł: Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecieAutor: Brian Dumaine
Wydawnictwo: Studio Emka
ISBN: 9788366142664
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 352
Format: 22.7x15.0 cm
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mądrość zwycięzców
Umysł wart miliony
Umysł wart miliony
Studio Emka
Moje pierwsze origami - Samoloty
Siedmioróg
Neurofizjologiczne podstawy emocji i przywiązania w teorii poliwagalnej
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego