Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki? Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu.
Nader treściwa książka dla pedagogów, rodziców i innych zainteresowanych tym, jak najefektywniej wspomagać dążenie do wiedzy – „Publishers Weekly”
Stanislas Dehaene - francuski psycholog i specjalista neuronauk poznawczych. Kieruje Pracownią Neuroobrazowania w gmachu NeuroSpin francuskiego Komitetu Energii Atomowej, w którym mieści się najnowocześniejszy we Francji ośrodek obrazowania mózgu. Profesor w College de France, gdzie stoi na czele nowo utworzonej Katedry Eksperymentalnej Psychologii Poznawczej. W 2005 roku został najmłodszym członkiem Francuskiej Akademii Nauk.
Nader treściwa książka dla pedagogów, rodziców i innych zainteresowanych tym, jak najefektywniej wspomagać dążenie do wiedzy – „Publishers Weekly”
Stanislas Dehaene - francuski psycholog i specjalista neuronauk poznawczych. Kieruje Pracownią Neuroobrazowania w gmachu NeuroSpin francuskiego Komitetu Energii Atomowej, w którym mieści się najnowocześniejszy we Francji ośrodek obrazowania mózgu. Profesor w College de France, gdzie stoi na czele nowo utworzonej Katedry Eksperymentalnej Psychologii Poznawczej. W 2005 roku został najmłodszym członkiem Francuskiej Akademii Nauk.
Szczegóły
Tytuł: Co to znaczy uczyć się? Dlaczego mózg uczy się lepiej niż komputerAutor: Stanislas Dehaene
Wydawnictwo: Copernicus Center Press
ISBN: 9788378865629
Tłumacz: Rossowski Dariusz
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 416
Format: 14.0x21.5 cm
Oprawa: zintegrowana
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Granice interpretacji
Copernicus Center Press
Przejażdżka życia
Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company
Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company
SQN - Sine Qua Non
Kłopoty z Eureką
O co kłócą się fizycy?
O co kłócą się fizycy?
Copernicus Center Press
Lew w salonie. Jak koty oswoiły człowieka i przejęły władzę nad światem
Copernicus Center Press
How We Learn
The New Science of Education and the Brain
The New Science of Education and the Brain
Penguin Books
Euklides Elementy
Teoria proporcji i podobieństwa
Teoria proporcji i podobieństwa
Copernicus Center Press
Przyczyny i skutki
Copernicus Center Press