Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne

Adam Marszałek

  • Rok wydania: 2020
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
59,70 PLN
Nasza cena
54,27 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 34,83 zł



Autor książki zadaje istotne pytanie:

Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym?

Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne maszyny mające możliwość interakcji między sobą.

Ewolucja technologii medialnych wpływa na rozwój wolnej myśli, nieskrępowanych idei, a nawet rewolucji społecznych.

Wraz z pojawianiem się nowych technologii medialnych powstają nowe określenia, które także ewoluują. Wyrażenie typowe dla czasu medialnego panowania telewizji: „urwał się komuś film” w okresie ekspansji komputerowej zostaje zastąpione wyrażeniem „wykasować coś z pamięci”. Natomiast na etapie dominacji mobilnej i internetowej niezwykle popularne staje się pytanie: „jesteś jeszcze online”?

W książce poruszono także tematykę problematycznego korzystania z internetu, jak m.in. vaguebooking, konieczność przynależności, histrioniczne zaburzenie osobowości, trollowanie, fałszywe wiadomości (fake news) itp.

Analiza relacji komunikacji werbalnej z niewerbalną prowadzi autora do zmiany starego polskiego przysłowia: „Gdy mówisz papą, nie pokazuj łapą”. Biorąc pod uwagę potwierdzoną naukowo rolę komunikacji niewerbalnej, należy zmienić to przysłowie i podpowiadać: „Gdy mówisz papą, pokazuj też łapą”. Wtedy być może gestykulowanie podczas rozmowy będzie przeszkadzało niektórym tradycjonalistom, ale dzięki temu komunikacja ludzka będzie bardziej naturalna, prosta, bogata i efektywna.

Szczegóły

Tytuł: Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne
Autor: Postawa Andrzej
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381804332
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 421
Oprawa: Miękka
Redakcja: Postawa Andrzej

Recenzje