Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Diagnozy, poszukiwania, inspiracje
Adam Marszałek
Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań pedeutologicznych – refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, często o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej konsekwencją jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione przez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, realizowane role i za-dania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych oczekiwań wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki. Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie oraz rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują dodatkowe kwalifikacje niezbędne do jej pełnienia, a także ujawniają specyficzne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
Z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
Szczegóły
Tytuł: Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Diagnozy, poszukiwania, inspiracjeAutor: Rafał Majzner
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381803809
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 297
Oprawa: Miękka
Redakcja: (red.) Rafał Majzner
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inteligencja społeczna
Rebis
Kreatywne szkoły
Element
Uchwały, regulaminy i procedury szkolne
Wiedza i Praktyka