Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce podjęto próbę przedstawienia obecnego stanu wiedzy na temat konstruowania prognoz i zaprezentowano szerzej te spośród wielu znanych metod prognozowania zjawisk gospodarczych, które najlepiej dostosowane są do potrzeb przedsiębiorstw.
Omówiono zarówno znaczenie prognoz dla zarządzania, jak i sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach jak:
klasyfikacja metod prognozowania,
dane prognostyczne i ich analiza,
metody prognozowania oparte na modelach szeregu czasowego,
metody prognozowania oparte na modelach ekonometrycznych,
metody prognozowania oparte na modelach analogowych,
metody prognozowania oparte na modelach ze zmiennymi wiodącymi,
prognozowanie na podstawie metod jakościowych,
integracja metod ilościowych z ocenami ekspertów,
system prognostyczny przedsiębiorstwa,
prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów budujących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Szczegóły
Tytuł: Prognozowanie w przedsiębiorstwiePodtytuł: Metody i ich zastosowanie
Autor: Dittmann Paweł
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: Seria Akademicka
ISBN: 9788375261752
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 316
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dom kobiet
Rebis
Dojrzewanie błazna
Czarna Owca
O krok
W.A.B.
W drodze do języka
Aletheia
Stara baśń
Zielona Sowa
Elementy socjologii
Siedmioróg
Prawo zamówień publicznych z wprowadzeniem
C. H. Beck