Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.
Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.
Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły wzorując się na nich mógł wymyślić ich więcej.
W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych łatwych w realizacji zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.
Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.
Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły wzorując się na nich mógł wymyślić ich więcej.
W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych łatwych w realizacji zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.
Szczegóły
Tytuł: Jak pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce..Autor: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
Wydawnictwo: Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola
ISBN: 9788365915726
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 272
Format: 220x250
Oprawa: miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mikołajek
Tom I
Tom I
Nasza Księgarnia
Moc pozytywnego myślenia
Studio Emka
Wdzięczność
Najtańszy bilet do szczęścia
Najtańszy bilet do szczęścia
Czarna Owca
Boże Narodzenie. Obrazki dla maluchów
Olesiejuk
Anatomicum.
Muzeum Anatomii
Muzeum Anatomii
Dwie Siostry
To wszystko matematyka!
Dwie Siostry
Pięć brył platońskich do samodzielnego złożenia
Kartonowy model
Kartonowy model
Łukasz Orliński