Mass media polityka i demokracja

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Rok wydania: 2006
  • Format: 16.9x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
36,75 PLN
Nasza cena
31,70 PLN



Polityka wydaje się dziś tyleż kwestią ideologii, co estetyki. Politycy i partie polityczne wynajmują agencje reklamowe i specjalistów od badań rynku, aby stworzyć odpowiedni wizerunek i opracować właściwe slogany. Wkładają niemało wysiłku w aranżowanie zdjęć z wykonawcami muzyki pop czy aktorami z Hollywood. Tradycyjne masowe spotkania polityczne i dokumenty programowe zostały zastąpione przez wystąpienia w programach typu talk show.

Media, relacjonując politykę, wolą sprawy trywialne od poważnych, przedkładają skandale seksualne nad kryzysy społeczne. Jednocześnie Internet stwarza nowe możliwości głoszenia idei politycznych, umożliwiając spotkania przeciwników globalizacji czy żywności modyfikowanej genetycznie, pozornie spontaniczne i bez ?prowodyrów?.

Mass media, polityka i demokracja poddaje krytycznej analizie powyższe tematy i związaną z nimi dyskusję. Autor przedstawia systematyczną ocenę wszystkich aspektów obrazu polityki w mediach oraz wpływu mediów na politykę. Wraz z globalizacją i nowymi technologiami zarówno polityka jak i mass media ulegają przemianom o zasadniczym znaczeniu dla dystrybucji władzy i funkcjonowania demokracji. Książa Johna Streeta stanowi swego rodzaju przewodnik po politycznych aspektach mediów u progu dwudziestego pierwszego wieku.

Szczegóły

Tytuł: Mass media polityka i demokracja
Autor: Street John
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: MEDIA
Kod paskowy: 9788323321675
ISBN: 978-83-233-2167-5
Tytuł oryginału: Mass Media Politics and Democracy
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Lubański Tadeusz D.
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 254
Format: 16.9x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.436 kg

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: