Stan prawny: 20 maja 2021 r.
Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im zapobiegać.
Książka szczegółowo omawia m.in.:
• możliwe ryzyka i zasady ochrony przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;
• nowe zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;
• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora danych, również w ujęciu orzecznictwa europejskiego;
• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.
Publikacja prezentuje również obowiązki usługodawców, tj. ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę danych oraz omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane przez krajowe organy nadzoru.
Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych oraz reprezentujących klientów w postępowania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych postępowaniach.
Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im zapobiegać.
Książka szczegółowo omawia m.in.:
• możliwe ryzyka i zasady ochrony przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;
• nowe zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;
• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora danych, również w ujęciu orzecznictwa europejskiego;
• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.
Publikacja prezentuje również obowiązki usługodawców, tj. ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę danych oraz omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane przez krajowe organy nadzoru.
Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych oraz reprezentujących klientów w postępowania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych postępowaniach.
Szczegóły
Tytuł: E-usługi a RODOAutor: Małgorzata Ciechomska
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: Prawo w praktyce
ISBN: 9788382461374
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 376
Format: 205x145x18 mm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
To Twoje życie. Pokochaj je
Zwierciadło
Elżbieta II Portret królowej
Zysk i S-ka
Maria Czubaszek. W coś trzeba nie wierzyć
Prószyński i S-ka
Spełniając obietnice
Znak Koncept
Prusy Pięć wieków
Bellona
Zdrowa dieta przyszłej mamy
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Poza czasem. O potyczkach z codziennością
Wielka Litera