Przedsiębiorczość i zarządzanie...

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

  • Rok wydania: 2020
  • Oprawa: broszurowa
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
51,70 PLN
Nasza cena
47,00 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Współczesne przedsiębiorstwa stanowią globalną sieć, a o sukcesie decydują umiejętności zarządzania relacjami z klientami, dostawcami, interesariuszami i konkurencją. Przedsiębiorstwo nie tylko dostarcza produkty i usługi, ale jest częścią społeczności lokalnej, co determinuje jego społeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. W takich warunkach, przedsiębiorstwo powinno być organizacją dynamiczną, podlegającą ciągłym zmianom. Obserwuje się zorientowanie współczesnych przedsiębiorstw na zasobach niematerialnych, gdyż spełniają one kryteria doskonałości konkurencyjnej (nieimitowalne, niezastąpione i niemożliwe do kupienia na rynku).
Celem () monografii jest próba teoretyczno-poznawczej i metodycznej analizy i refleksji nad problematyką przedsiębiorstwa, przedsiębiorcy i przedsiębiorczości (wybranych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa, adekwatnych działań adaptacyjnych i form działania organizacji) wobec wyzwań otoczenia. Badania podjęte przez zespół autorski w szczególności służyły osiągnięciu następujących celów cząstkowych:
usystematyzowaniu wiedzy na temat teorii przedsiębiorcy, przedsiębiorczości i przedsiębiorstwa z uwzględnieniem genezy przedsiębiorstwa, zakładania działalności gospodarczej, klasyfikacji przedsiębiorstw, form organizacyjno-prawnych, wymiarów i rodzajów przedsiębiorczości (),
zaprezentowaniu istoty tworzenia i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw oraz ich zewnętrznych i wewnętrznych uwarunkowań rozwoju,
wskazaniu roli i ocenie zasobów przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji w warunkach gospodarki wiedzy,
analizie wybranych rodzajów współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw w ramach sieci,
prezentacji nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania w przedsiębiorstwie ().
Niniejsze opracowanie stanowi próbę zsyntetyzowania wiedzy na temat uwarunkowań funkcjonowania obecnych i przyszłych przedsiębiorstw, adekwatnych działań adaptacyjnych i przyjętych form działania organizacji.


Szczegóły

Tytuł: Przedsiębiorczość i zarządzanie...
Autor: Karolina Beyer, Barbara Czerniachowicz, Anna Wiec
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN: 9788379724017
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 172
Oprawa: broszurowa

Recenzje