W książce Bóg Darwina. Ewolucjonizm i problem zła biofizyk Cornelius Hunter odważnie argumentuje, że teoria ewolucji, od jej stworzenia przez Karola Darwina aż do dziś, posiada uwarunkowania teologiczne. W tle relacji naukowej znajduje się relacja o zmaganiach Darwina z pytaniami o Boga, rzeczywistość i naturę Wszechświata. Hunter pokazuje, jak Darwin, nie mogąc pogodzić swojej koncepcji miłosiernego Boga z okrucieństwem, rozrzutnością i dylematami przyrody, opracował teodyceę nazywaną teorią ewolucji. Nie poprzestaje jednak na relacji historycznej. Pokazuje, że współczesna teoria ewolucji wciąż wspiera się na metafizyce Darwina.
Cornelius Hunter błyskotliwie uzasadnia swoją tezę, zgodnie z którą darwinizm jest mieszaniną dogmatu metafizycznego i stronniczych obserwacji naukowych a w swojej istocie teoria ewolucji odnosi się do Boga, nie do nauki.
Phillip E. Johnson, autor książki Darwin przed sądem
Cornelius G. Hunter
Amerykański doktor biofizyki ibiologii obliczeniowej. Studiował inżynierię lotniczą naUniversity of Michigan wAnn Arbor wstanie Michigan. Następnie podjął studia doktoranckie naUniversity of Illinois, poktórychotrzymał stopień doktora biofizyki ibiologii obliczeniowej. Postudiach został zatrudniony naBiola University wLa Mirada wstanie Kalifornii, gdzie prowadził wykłady natemat relacji nauka religia. Jest autorem książekDarwin's Proof: The Triumph of Religion Over Scienceoraz Science's Blind Spot: The Unseen Religion of Scientific Naturalism. Prowadzi równieżbloga, naktórymomawia historyczne, teologiczne inaukowe aspekty teorii ewolucji. Cornelius G. Hunter jest członkiemCenter for Science and Culture należącego doDiscovery Institute.
Seria Perspektywy Nauki
Jeszcze sto lat temu uczeni uważali, że nauka to przedsięwzięcie obiektywne, oparte na gromadzeniu danych empirycznych i wyciąganiu na tej podstawie wniosków, które przeradzają się w teorie. Dziś jednak wiemy, że to nie fakty, ale przede wszystkim ich interpretacje prowadzą do rozwoju nauki.
Największe rewolucje w historii nauki zaszły dzięki wybitnym jednostkom, które wykazały się postawą krytyczną wobec powszechnie obowiązujących poglądów. Kopernik nie przyjął geocentryzmu Ptolemeusza, Einstein odrzucił to, co dzisiaj określamy mianem fizyki klasycznej, a Darwin nie zgodził się z tym, co w jego czasach nazywano biblijnym poglądem o niezmienności gatunków.
Seria Perspektywy Nauki pokazuje, że nauka nie jest przedsięwzięciem jednolitym, że to raczej kolaż rozmaitych poglądów, hipotez i idei. Będziemy w niej przedstawiać oryginalne poglądy uczonych, którzy wykraczają poza utarte szlaki i przedstawiają czytelnikowi zupełnie nowe perspektywy w nauce.
Odkrycie naukowe polega na tym, że widzisz to, co wszyscy, ale i dostrzegasz to, czego nikt nie zauważył. Albert Szent-Gyrgyi, laureat Nagrody Nobla
Cornelius Hunter błyskotliwie uzasadnia swoją tezę, zgodnie z którą darwinizm jest mieszaniną dogmatu metafizycznego i stronniczych obserwacji naukowych a w swojej istocie teoria ewolucji odnosi się do Boga, nie do nauki.
Phillip E. Johnson, autor książki Darwin przed sądem
Cornelius G. Hunter
Amerykański doktor biofizyki ibiologii obliczeniowej. Studiował inżynierię lotniczą naUniversity of Michigan wAnn Arbor wstanie Michigan. Następnie podjął studia doktoranckie naUniversity of Illinois, poktórychotrzymał stopień doktora biofizyki ibiologii obliczeniowej. Postudiach został zatrudniony naBiola University wLa Mirada wstanie Kalifornii, gdzie prowadził wykłady natemat relacji nauka religia. Jest autorem książekDarwin's Proof: The Triumph of Religion Over Scienceoraz Science's Blind Spot: The Unseen Religion of Scientific Naturalism. Prowadzi równieżbloga, naktórymomawia historyczne, teologiczne inaukowe aspekty teorii ewolucji. Cornelius G. Hunter jest członkiemCenter for Science and Culture należącego doDiscovery Institute.
Seria Perspektywy Nauki
Jeszcze sto lat temu uczeni uważali, że nauka to przedsięwzięcie obiektywne, oparte na gromadzeniu danych empirycznych i wyciąganiu na tej podstawie wniosków, które przeradzają się w teorie. Dziś jednak wiemy, że to nie fakty, ale przede wszystkim ich interpretacje prowadzą do rozwoju nauki.
Największe rewolucje w historii nauki zaszły dzięki wybitnym jednostkom, które wykazały się postawą krytyczną wobec powszechnie obowiązujących poglądów. Kopernik nie przyjął geocentryzmu Ptolemeusza, Einstein odrzucił to, co dzisiaj określamy mianem fizyki klasycznej, a Darwin nie zgodził się z tym, co w jego czasach nazywano biblijnym poglądem o niezmienności gatunków.
Seria Perspektywy Nauki pokazuje, że nauka nie jest przedsięwzięciem jednolitym, że to raczej kolaż rozmaitych poglądów, hipotez i idei. Będziemy w niej przedstawiać oryginalne poglądy uczonych, którzy wykraczają poza utarte szlaki i przedstawiają czytelnikowi zupełnie nowe perspektywy w nauce.
Odkrycie naukowe polega na tym, że widzisz to, co wszyscy, ale i dostrzegasz to, czego nikt nie zauważył. Albert Szent-Gyrgyi, laureat Nagrody Nobla
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Fundacja En Arche
al. Niepodległości 124 lok. 26
02-577 Warszawa (Polska)
tel: 519820625
email: biuro@enarche.pl
Szczegóły
Tytuł: Bóg Darwina. Ewolucjonizm i problem złaAutor: Cornelius G. Hunter
Wydawnictwo: Fundacja En Arche
ISBN: 9788366233690
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 228
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Historia naszej świadomości
Jak po czterech miliardach lat ewolucji powstał świadomy mózg
Jak po czterech miliardach lat ewolucji powstał świadomy mózg
Copernicus Center Press
Umysł i kosmos
Fundacja En Arche
Wątpliwość Darwina
Fundacja En Arche
Zmartwychwstanie Wcielonego Boga
Fundacja Prodoteo
Niezapomniane. Bohaterki Biblii. Pięcioksiąg
Fundacja Prodoteo
Tajemnica mechanizmów ewolucji
Fundacja En Arche
O Machiavellim / Teologia Polityczna
Fundacja Świętego Mikołaja