Książka jest poświęcona kształtowaniu odwagi cywilnej w szkole, wśród uczniów. Publikacja powstała na podstawie pedagogicznych doświadczeń autora i jego współpracowników. Wyjaśniają oni, że szkolne problemy wynikają z braku umiejętności określenia swoich oraz cudzych uczuć, a także z niewłaściwej komunikacji. Proponują szereg ćwiczeń pozwalających na przekazanie uczniom wiedzy na ten temat i nabycie niezbędnych umiejętności tak, aby mogli lepiej i skuteczniej komunikować się nawzajem i wyrażać siebie. Konsekwencją tych umiejętności będzie większa odwaga uczniów w sytuacji, gdy trzeba obronić się przed agresją czy wyrazić sprzeciw wobec grupy (np. jeśli grupa znęca się nad kimś itp.), a co za tym idzie mniej tragedii w szkołach.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla praktyków nauczycieli, wychowawców, pedagogów, a także dla rodziców i starszej młodzieży.
Szczegóły
Tytuł: Odwaga cywilna a przemoc w szkolePodtytuł: Scenariusze godzin wychowawczych
Autor: Dambach Karl E.
Wydawnictwo: GWP
Seria: BIBLIOTEKA WYCHOWAWCY
ISBN: 9788374890243
Kategoria: Podręczniki
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele szkoły podstawowej
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele gimnazjum
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele szkoły średniej
Przedmiot: Inne
Typ: Poradnik metodyczny
Tytuł oryginału: Zivilcourage lernen in der Schule
Język oryginału: niemiecki
Tłumacz: Kubińska Olga, Kubiński Wojciech
Języki: polski
Rok wydania: 2005
Ilość stron: 103
Format: 14.5x20.6
Oprawa: Miękka
Waga: 0.138 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Jaki zawód wybrać?
WSiP
Elektronika dla bystrzaków
Helion
Forex dla bystrzaków
Septem
NLP dla bystrzaków
Helion
Teoria muzyki dla bystrzaków
Septem