Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli.
Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi.
Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Prof. dr hab. Bronisław Siemieniecki w swojej działalności naukowej podejmuje problemy: pedagogiki kognitywistycznej, pedagogiki medialnej, teorii kształcenia oraz zastosowań mediów w kształceniu i wychowaniu w tym komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej, którą w Polsce zapoczątkował. Prowadził liczne eksperymenty dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w pedagogice, m.in. inteligentnych systemów do diagnostyki i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania oraz komputerowych testów dojrzałości przedszkolnej i szkolnej. Realizowane pod kierunkiem Profesora liczne granty badawcze zarówno krajowe, jak i międzynarodowe obejmowały tematykę wykorzystania nowych mediów w edukacji, m.in. technik twórczego myślenia.
Profesor Siemieniecki współpracuje z ośrodkami naukowymi, m.in.: z USA, Norwegii i Włoch. Jest autorem, współautorem i redaktorem 55 książek, wydanych w Polsce, Norwegii i we Włoszech, oraz ponad 200 artykułów publikowanych w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Przygotował wiele opracowań metodycznych i podręczników dla studentów i nauczycieli. Jest twórcą Toruńskiego Ośrodka Dydaktyki i Pedagogiki Medialnej, Centrum Badań nad Mediami oraz serii wydawniczej Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, w której dotychczas ukazało się ponad 50 tomów.
Kierował zakładem, katedrą, a także pełnił funkcję dziekana i rektora. Wypromował 19 doktorów. Od 1998 roku do 2020 był członkiem Rady ds. Edukacji Medialnej i Informatycznej przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz przez wiele lat redaktorem naczelnym półrocznika Kognitywistyka i media w edukacji.
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika medialnaPodtytuł: Wydanie nowe
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301219475
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 400
Format: 21.0x29.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.94 kg
Redakcja: Siemieniecki Bronisław
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka
Interwencje przez zabawę
Interwencje przez zabawę
Wydawnictwo Naukowe PWN
Żółte kółka
Mam na imię Inna
Mam na imię Inna
Czarna Owca
Rodzinna matematyka. Łamigłówki, które rozwijają i bawią
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dziecko w świecie technologii. Wychowanie w cyfrowej rzeczywistości
Copernicus Center Press
Psychologia prześladowań w szkole
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego