Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia. Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.
Tak zarysowane pole problemów związanych z konceptualizacją przedmiotu badań pedagogiki z wewnętrznej perspektywy, jest treścią analiz prowadzonych w prezentowanej książce. Stanowi ona raport z przebiegu II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, które zostało zorganizowane w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2007 roku.
Publikacja zainteresuje pracowników naukowych, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunku pedagogiki.
Szczegóły
Tytuł: Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogikiWydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375870220
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 234
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.433 kg
Redakcja: Rubacha Krzysztof
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Jak czytać włoskie malarstwo renesansowe
Universitas
Edukacyjne konteksty konstruktywizmu
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Ekonomia obwarzanka. Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku
Wydawnictwo Krytyki Politycznej