Prowadzenie małej firmy w XXI wieku
(Audiobook)
Poradnik dla przedsiębiorców. Jak założyć firmę i skutecznie ją rozwijać
MT Biznes
Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.
Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.
Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
Czyta Tomasz Kućma
Szczegóły
Tytuł: Prowadzenie małej firmy w XXI wieku (Audiobook)Podtytuł: Poradnik dla przedsiębiorców. Jak założyć firmę i skutecznie ją rozwijać
Autor: Chan Kim W., Mauborgne Renee
Wydawnictwo: MT Biznes
Seria: Horyzonty Biznesu
ISBN: 9788361040118
Tytuł oryginału: Running a 21st century small business
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Piotrowski Konrad
Języki: polski
Rok wydania: 2005
Format: 13.5x19.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.09 kg
Czas trwania: 7:37:00
Typ głównego nośnika: AC
Ilość nośników: 1
Opis nośników:
1. Strategia błękitnego oceanu (CD-Audio)
1. Tworzenie błękitnych oceanów (ścieżka audio 51:22)
2. Narzędzia i schematy analityczne (ścieżka audio 41:22)
3. Rekonstrukcja granic rynku (ścieżka audio 1:21:20)
4. Koncentruj się na szerokiej wizji, nie na liczbach (ścieżka audio 38:13)
5. Sięgaj poza istniejący popyt (ścieżka audio 31:41)
6. Wybierz właściwą sekwencję strategiczną (ścieżka audio 58:04)
7. Przezwyciężanie głównych przeszkód organizacyjnych (ścieżka audio 55:27)
8. Wbuduj w swoją strategię jej realizację (ścieżka audio 31:35)
9. Podsumowanie: Trwałość i odnawianie strategii błękitnego oceanu (ścieżka audio 10:34)
10. Dodatek A, B i C (ścieżka audio 57:59)
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wenecja Przewodnik City Guide
Langenscheidt
Historia wnętrz
Arkady
Design XX wieku 2e
ABE Dom Wydawniczy