Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Rok wydania: 2021
  • Format: 14.8x21.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
39,90 PLN
Nasza cena
36,23 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 27,77 zł



Problematyka jedenastu tekstów, które składają się na oddawany do rąk Czytelnika tom Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej, dotyczy komunikacji w jej ideologicznym i politycznym wymiarze. Zależności między polityką a ideologią, które budzą silne emocje w dyskursie publicznym, nie stały się jednak myślą przewodnią w prezentowanej publikacji. Autorki i autorzy decydują się na wybór jednego z dwóch pojęć i koncentrują zainteresowania badawcze na zjawiskach określanych przykładowo jako zachowanie polityczne, polityka językowa, politolingwistyka, wielkie ideologie, debata polityczna. Oprócz określonych wizji świata oraz doktryn i programów politycznych, w których światopoglądy znajdują swoje odbicie, szczególne miejsce w tomie zajmuje sprawa wartości i wartościowania: pojęcie wartości moralnych oraz wartościowanie językowe. Lingwistki i lingwiści opierają swoje badania przede wszystkim na materiale polsko-, niemiecko-, angielsko-, francusko- i włoskojęzycznym, czerpiąc w równym stopniu tak ze współczesności, jak z historii. Ze względu na interdyscyplinarny charakter przedstawionych rozważań tom podzielono na pięć części poświęconych sprawom historycznym, terminologicznym, pragmatycznym, translatorycznym oraz dydaktycznym.

******

Ideological and Political Conditions of Language Communication

The eleven texts included in the Ideological and Political Conditions of Language Communication address communication in its ideological and political aspect. The relations between politics and ideology, which arouse strong emotions in public discourse, are not the keynote of the presented publication. The authors choose one of the two notions and focus their research on the phenomena defined as political behaviour, language policy, politolinguistics, major political ideologies, political discourse. Aside from the defined visions of the world as well as political doctrines and programmes, which reflect beliefs, the book focuses on values and valuation, i.e. moral values and language value. The linguists base their research on Polish, German, English, French and Italian language material, drawing from the present and history. Due to interdisciplinary character of the presented reflections, the volume has been divided into five parts, devoted to historical, terminological, pragmatic, translational and didactic matters.


Szczegóły

Tytuł: Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323551058
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 236
Format: 14.8x21.0cm
Oprawa: Twarda
Redakcja: Guławska-Gawkowska Małgorzata

Recenzje