Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi.
Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania!
Dzięki książce:
sprawnie zaczniesz pracę ze Scratchem
nauczysz się programować wygląd i zachowanie duszków
dowiesz się, jak dodać do gry efekty dźwiękowe, animacje i... logikę
będziesz używać działań matematycznych do ulepszenia gry
napiszesz grę piłkarską, wyścigówkę z rakietami, a także mnóstwo innych gier!
Scratch: wymyśl i zaprogramuj swoją ulubioną grę!
Szczegóły
Tytuł: Scratch 3 dla najmłodszych Kodowanie jest jak granie!Autor: Max Wainewright
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328383371
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Górczyńska Agnieszka
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 128
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inteligentny inwestor
Studio Emka
Matematyka z wesołym Kangurem MALUCH 2021
Aksjomat Toruń