Jezus - i biel stanie się jeszcze bielsza
Jak Kościół wymyślił marketing

W.A.B.

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 12x19 cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
36,60 PLN
Nasza cena
26,40 PLN



Marketing, zasada „cztery p”: product, price, place, promotion, benchmarking, merchandising, media planning – kiedy słyszymy te terminy, myślimy o wszystkim, tylko nie o religii. Niesłusznie. Bruno Ballardini dowodzi, że techniki marketingowe wykorzystywano w Kościele od jego początków, a zupełnie świadomie stosuje się je obecnie.
Historyczna erudycja autora, połączona z wiedzą i praktyką z zakresu zasad skutecznej sprzedaży daje nam w efekcie jedyną w swoim rodzaju opowieść o historii Kościoła, przeplataną pasjonującym wykładem marketingu. Jeśli nie dla przyjemności płynącej z lektury, to warto znać tę książkę, by wiedzieć, kiedy naprawdę oddajemy Bogu co boskie, a cesarzowi co cesarskie.
Ballardini nie jest skandalistą, ale przenikliwym obserwatorem. Wyjaśnia pozornie nieskomplikowane mechanizmy i pokazuje istotę zjawisk, które w zasadzie zawsze były widoczne.

Włoski teoretyk mediów patrzy na strukturę i rytuały kościelne od antyku do dziś pod kątem reklamy.
Jego wywody na temat strategii marketingowych Kościoła są bardzo obrazowe i zabawne.
„Die Tageszeitung”

Pomysł, żeby połączyć dwa pozornie tak odległe tematycznie obszary – mianowicie kościół katolicki i marketing, jest naprawdę interesujący.
„Frankfurter Rundschau”

Bruno Ballardini, czyli niemal dosłownie człowiek-orkiestra. Komponował muzykę elektroniczną, pracował jako copywriter w dużej agencji reklamowej. Oprócz tego eseista, teoretyk komunikacji i profesor rzymskiego uniwersytetu. Autor La morte della pubblicita (1994) i Manuale di disinformazione (1995) oraz bestsellera Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza, czyli jak Kościół wymyślił marketing (2000), który przełożono na siedem języków. Mieszka w Rzymie i Tokio.


Szczegóły

Tytuł: Jezus - i biel stanie się jeszcze bielsza
Podtytuł: Jak Kościół wymyślił marketing
Autor: Ballardini Bruno
Wydawnictwo: W.A.B.
Kod paskowy: 9788374144094
ISBN: 978-83-7414-409-4
Tytuł oryginału: Ges? lava pi? bianco ovvero come la Chiesa invent? il marketing
Język oryginału: włoski
Tłumacz: Oleksiuk Michał
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 224
Format: 12x19 cm
Oprawa: Twarda

Recenzje