Lista przedsiębiorstw, których zyski są zależne od pogody jest bardzo długa i zawiera m.in. sektor energetyczny, rolniczo-sadowniczy, budownictwa, transportu, turystyczny, roz-rywkowy oraz browarniczy. Szacuje się, że pogoda bezpośrednio lub pośrednio wpływa na przychody trzech z czterech firm. Na przykład producenci energii od dawna zdawali sobie sprawę z wysokiej korelacji pomiędzy popytem na energię a temperaturą w danym czasie. To właśnie przedsiębiorstwa z tego sektora, wskutek deregulacji amerykańskiego rynku energe-tycznego na początku lat 90-tych ubiegłego wieku, dały początek terminowym transakcjom ,na pogodę,.
Zarządzanie ryzykiem pogodowym jest pierwszym w Polsce przewodnikiem, który szczegółowo porusza tematykę wykorzystania derywatów pogodowych w firmie jako narzę-dzi ograniczania ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym.
Zasadniczym celem niniejszej książki jest wskazanie metod identyfikacji i pomiaru ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym, a także szczegółowa analiza pochod-nych instrumentów pogodowych jako instrumentu ograniczania tego ryzyka. Wyniki prze-prowadzonych badań pozwoliły dodatkowo wskazać, w jakich sytuacjach oraz w jakim stop-niu instrumenty te pozwalają skutecznie ograniczać omawiane ryzyko.
Książka ta jest adresowana przede wszystkim do kadry średniego i wyższego szczebla wszystkich firm narażonych na ryzyko pogodowe, zwłaszcza sektora energetycznego.
Ta książka może być także doskonałym źródłem informacji w pisaniu prac dyplomo-wych, magisterskich czy doktorskich.
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie ryzykiem pogodowymAutor: Juliusz Preś
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788360089569
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 232
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Analiza ryzyka i ochrona informacji w systemach komputerowych
Wydawnictwo Naukowe PWN
Bezpieczeństwo informacyjne
Wydawnictwo Naukowe PWN