Prognozowanie to przewidywanie przyszłych zdarzeń, którego celem jest zmniejszenie ryzyka w procesie podejmowania decyzji. W książce przedstawiono obecny stan wiedzy na temat konstruowania prognoz. Omówiono ich znaczenie dla zarządzania oraz sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach, jak:
- klasyfikacja metod prognozowania,
- dane prognostyczne i ich analiza,
- metody prognozowania oparte na modelu szeregu czasowego,
- metody prognozowania oparte na modelu ekonometrycznym,
- prognozowanie na podstawie metod jakościowych,
- integrowanie metod ilościowych z ocenami ekspertów,
- metody statystyczne,
- obróbki danych prognostycznych,
- prognozowanie czynników otoczenia,
- prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
Książka może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i przewodnik dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
O autorze
Prof. zw. dr hab. Paweł Dittmann jest kierownikiem Katedry Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi też zajęcia w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu. W swoich pracach badawczych skupia się na kwestii zastosowania metod ilościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem i na systemach prognostycznych przedsiębiorstw. Jest konsultantem w dziedzinie budowy systemów prognostycznych w przedsiębiorstwach, prowadzi też szkolenia z tego zakresu. Autor licznych publikacji dotyczących metod prognozowania, współautor książki Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania wyróżnionej nagrodą Ministra Edukacji Narodowej.
Producent:
Doradztwo Wydawnicze GAB Grzegorz Boguta
Świstaka 8
05-500 Siedliska (PL)
tel:
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Prognozowanie w przedsiębiorstwiePodtytuł: Metody i ich zastosowanie
Autor: Paweł Dittmann
Wydawnictwo: Nieoczywiste
ISBN: 9788366402850
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 320
Format: 16.5x24
Oprawa: okładka miękka
Waga: 0.488 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
ECDL S5 Zarządzanie projektami
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rozwalić szkoły biznesu
Co trzeba zmienić w nauczaniu zarządzania?
Co trzeba zmienić w nauczaniu zarządzania?
Wydawnictwo Naukowe PWN
Odpowiedzialność, zaangażowanie i bezstronność uniwersytetu
Uwarunkowania kulturowe i prawne
Uwarunkowania kulturowe i prawne
Wydawnictwo Naukowe PWN
50 wielkich idei które powinieneś znać
Wydawnictwo Naukowe PWN
Badanie rynku
Jak zrozumieć konsumenta?
Jak zrozumieć konsumenta?
Wydawnictwo Naukowe PWN
Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji
Wydawnictwo Naukowe PWN
Globalna nauka, globalni naukowcy
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ekspatrianci akademiccy w Polsce. Perspektywa indywidualna i instytucjonalna
Wydawnictwo Naukowe PWN
Zarządzanie procesami cyfryzacji uczelni
Wydawnictwo Naukowe PWN
Zarządzanie sprzedażą
Pan Wydawca














