Maxine, utalentowana programistka i architektka oprogramowania, zbudowała wiele systemów w niesprzyjających środowiskach. Była obdarzona znakomitą intuicją i imponowała wiedzą. Nie miała sobie równych, jednak i tak została kozłem ofiarnym. Afera z listą płac trafiła na pierwsze strony gazet. Jej przełożeni bez wahania obarczyli Maxine winą za problem i ukarali ją zesłaniem do pracy przy projekcie Feniks. Projekt oficjalnie nazywano prestiżowym, ale prawda przedstawiała się dużo mniej atrakcyjnie: Feniks był beznadziejny, nie rokował szans na sukces, a praca przy nim była pasmem udręk.
Pierwsze tygodnie minęły Maxine na nauce przetrwania w bezdusznym środowisku pełnym obojętnej biurokracji i próbach pracy w systemie, w którym nie można było niczego zrobić bez wypełniania mnóstwa dokumentów i żebrania o zgody niezliczonych komitetów. Któregoś dnia Maxine zaczepiła grupa rebeliantów. Zbuntowani programiści chcieli przywrócenia poczucia sensu i radości płynących z pracy. Uważali, że to jedyny sposób na sukces firmy w rzeczywistości cyfrowego przełomu. Maxine przyłączyła się do Rebelii, a wkrótce została jedną jej z liderek. Nie wszyscy przyglądali się temu z życzliwością. Przyczajeni wrogowie postanowili wykorzystać swoje możliwości przeciwko Maxine...
Ta książka jest wciągającą powieścią o zbuntowanych programistach i liderach biznesowych, którzy walczą o prosperity swojej firmy w czasach wielkiej niepewności. Równocześnie jest to szalenie użyteczne studium przypadku, pokazujące, jak bardzo technologie mogą usprawnić biznes — o ile zapewni im się odpowiednie warunki. Książka opisuje niezbędne, choć niewidoczne struktury potrzebne do podniesienia produktywności inżynierów oprogramowania, a także przestrzega przed wyniszczającymi efektami długu technologicznego oraz złożoności systemów.
Pięć idei Rebelii:
* działaj lokalnie i wybieraj prostotę
* skoncentruj się, dbaj o przepływ pracy i ciesz się nią
* doskonal wykonywanie codziennej pracy
* zapewnij zespołowi poczucie bezpieczeństwa
* koncentruj się na wymaganiach klienta
Zbuntowani programiści, niepokorni liderzy, czasy wielkich szans!
Szczegóły
Tytuł: Projekt Jednorożec.Podtytuł: Powieść o szansie w epoce przewrotów cyfrowych
Autor: Gene Kim
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788383226071
Tytuł oryginału: The Unicorn Project
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Romański Jacek
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 336
Format: 15.8x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Krew pot i piksele
Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
SQN - Sine Qua Non
Sztuka tworzenia wspomnień
Insignis
Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo
SQN - Sine Qua Non
Hygge. Klucz do szczęścia
Czarna Owca