Promocja zdrowia jest kluczowym komponentem zdrowia publicznego, który łączy edukację zdrowotną skierowaną do jednostek i społeczności, poprawę świadczeń oraz rzecznictwo ukierunkowane na wywieranie wpływu na polityki dotyczące zdrowia. Promocja zdrowia stanowi istotną część działań większości pracowników ochrony zdrowia i służb społecznych, w tym pielęgniarek, lekarzy, przedstawicieli pokrewnych zawodów związanych z opieką zdrowotną, rehabilitantów, pracowników społeczności, służb sanitarnych i zdrowia publicznego. Niniejsza książka zawiera ilustracje, studia przypadków, wskazówki i listy kontrolne z instrukcjami „krok po kroku” i przedstawia: praktyczne wprowadzenie do promocji zdrowia, debaty oraz kwestie etyczne związane z promowaniem zdrowia i zachęcaniem ludzi do prozdrowotnego stylu życia, zagadnienia dotyczące reorientacji służb, rozwijania działań społeczności na rzecz zdrowia, stawiania czoła społecznym i ekonomicznym uwarunkowaniom zdrowia oraz wpływu na politykę; powiązania z niektórymi kluczowymi kompetencjami w zakresie zdrowia publicznego, komunikowania na rzecz zdrowia oraz promocji zdrowia określonymi w Skills for Health Programme i National Occupational Standards; przewodnik dotyczący promocji zdrowia w społeczności, miejscu pracy, szkolnictwie, podstawowej opiece zdrowotnej, szpitalu i innych instytucjach; ustrukturyzowane zadania umożliwiające czytelnikowi zastosowanie treści książki do jego sytuacji; punkt wyjścia dla dalszych studiów w zakresie promocji zdrowia – na końcu każdego rozdziału zaproponowano warte przeczytania pozycje piśmiennictwa dotyczącego promocji zdrowia, a w ostatnim rozdziale zawarto przegląd piśmiennictwa z tej dziedziny. Z tekstu Książkę Promocja zdrowia w praktyce napisali wykładowcy i pracownicy naukowi z Leeds Beckett University– mający znaczący dorobek i doświadczenia w tej dziedzinie. Zaprezentowali nowoczesne, wielostronne podejście do promocji zdrowia, jej strategię, kwestie etyczne oraz zasady planowania i skutecznego działania. Wartością książki jest ścisłe powiązanie naukowych i teoretycznych założeń promocji zdrowia z jej praktyką w różnych siedliskach. Struktura i organizacja tekstu ułatwiają korzystanie z książki – na początku każdego rozdziału podano kluczowe elementy treści i oczekiwane efekty uczenia się; w tekście jest wiele tabel, wykresów, modeli, ramek, przykładów dobrej praktyki, studiów przypadku, fotografii oraz sugerowane pozycje piśmiennictwa. Z przedmowy do polskiego wydania
Kraj produkcji: PL
Producent:
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 226954800
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Promocja zdrowia w praktyceAutor: Hubley John, June Copeman, James Woodal, Magdalena Woynarowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301241001
Tytuł oryginału: Practical Health Promotion
Tłumacz: Żuchowski Marcin
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 380
Format: 21.0x29.7cm
Oprawa: Miękka
Waga: 1.05 kg
Kraj produkcji: PL
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Słownik poprawnej polszczyzny PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dlaczego zebry nie mają wrzodów. Psychofizjologia stresu
Wydawnictwo Naukowe PWN
50 idei, które powinieneś znać. SZTUKA
Wydawnictwo Naukowe PWN
Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej
Wydawnictwo Naukowe PWN
Gdy spełniają się marzenia
Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc
Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc
Wydawnictwo Naukowe PWN
Update przywództwa. Nowa rzeczywistość. Wnioski dla liderów
Wydawnictwo Naukowe PWN
Szekspir i psychologia
Co o naturze ludzkiej mówią nam wielkie dzieła Szekspira?
Co o naturze ludzkiej mówią nam wielkie dzieła Szekspira?
Wydawnictwo Naukowe PWN
Jak przetrwać prawie wszystko. Poradnik brytyjskich sił specjalnych (SAS)
Wydawnictwo Naukowe PWN
Lęk przed innymi
Jak radzić sobie z lękiem społecznym
Jak radzić sobie z lękiem społecznym
Wydawnictwo Naukowe PWN