W tej książce Drucker rozważa, jakie prognozy przyszłości biznesu i zarządzania są racjonalne, a jakie nie. Pisze, na co menedżerowie muszą przygotować się w XXI wieku. Omawia sprawy najważniejsze, które stanowią "być albo nie być" organizacji w obecnym stuleciu. Dziś potrzebne są nowe paradygmaty zarządzania, ponieważ świat przechodzi zmiany dużo bardziej radykalne niż te w wieku dziewiętnastym i dwudziestym.
Jak pisze sam Drucker:
?Każda organizacja działa w oparciu o własną Teorię Biznesu, czyli zbiór podstawowych założeń. (..) Strategia służy przekształceniu owej własnej Teorii Biznesu w wydajność (...) w wysoce nieprzewidywalnym środowisku. (...) Ale na czym oprzeć strategię w XXI wieku, w epoce gwałtownych zmian i całkowitej nieprzewidywalności? Czy istnieją jeszcze jakieś założenia, na których można spokojnie budować strategię organizacji, zwłaszcza biznesowej? Czy są jeszcze jakieś pewniki?
Owszem. Wydaje się, że istnieje co najmniej pięć zjawisk, które można uznać za pewniki. Kłopot w tym, że są one zdecydowanie odmienne od tych, na których przywykliśmy do niedawna budować strategie?.
? Fragment książki
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie XXI wieku wyzwaniaAutor: Peter F. Drucker
Wydawnictwo: MT Biznes
Seria: KLASYKA ZARZĄDZANIA
ISBN: 9788361040842
Tytuł oryginału: MANAGEMENT CHALLENGES FOR THE 21ST CENTURY
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Śliwa Anna, Śliwa Leszek
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 212
Format: 16.2x24.0cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.56 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Menedżer skuteczny
MT Biznes
Podstawy zarządzania organizacjami
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ekonomia
Rebis
Siedziby wielkich Polaków Tom 1-2
Pakiet
Pakiet
Świat Książki