Zrozumieć Michaela Portera
Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną

MT Biznes

  • Rok wydania: 2014
  • Format: 16.4x24.0
  • Oprawa: Twarda z obwolutą
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
59,90 PLN
Nasza cena
39,42 PLN



Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków. Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na skalę globalną. Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza. KWINTESENCJA NAJISTOTNIEJSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH CZASÓW Przełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam Porter, nie zebrał tego w jedną całość. Czyni to ta przejrzysta i zwięzła książka. Została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem przez Joan Magrettę, redaktorkę Harvard Business Review, i zawiera streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny dla czytelnika sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak mogą być zastosowane w praktyce przez menedżerów. Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i strategii mają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie wykorzystywane przez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one również często mylnie rozumiane i niewłaściwie stosowane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować najczęściej występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, by być najlepszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, by być najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna drogę do upadku. Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad. Obecnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem Harvard Business Review. Jest laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What Management Is uznanej za nr 1 roku przez The Economist.

Szczegóły

Tytuł: Zrozumieć Michaela Portera
Podtytuł: Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną
Autor: Magretta Joan
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788377464199
Tytuł oryginału: Understanding Michael Porter: The Essential Guide to Competition and Strategy
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 220
Format: 16.4x24.0
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.51 kg

Recenzje