Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej i roli mediów w realizowaniu unijnych polityk. Omówiono okres od początku lat 80. XX wieku, gdy ówczesna EWG po raz pierwszy podjęła problematykę medialną, do 2009 roku. Unia widzi media także jako element gospodarki, wskutek czego wiele aspektów jej polityki medialnej służy także celom gospodarczym, które UE chce realizować. W książce podjęto próbę wskazania zakresów działania i podejście reprezentowane przez różne Dyrekcje Generalne Komisji Europejskiej oraz przez inne instytucje Unii Europejskiej, w tym Parlament Europejski oraz Rada Europejska. Wskazano także na główne orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości odnoszące się do tej problematyki.
Szczegóły
Tytuł: Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarkąAutor: Jakubowicz Karol
Wydawnictwo: WAiP
Seria: Edukacja medialna
Kod paskowy: 9788376440149
ISBN: 978-83-7644-014-9
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 303
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg