Media a demokracja w XXI wieku
Poszukiwanie nowych modeli

Poltext

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
31,13 PLN
Oszczędzasz 38%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Amerykański medioznawca James Carey uważa, że gdzie nie ma dziennikarstwa, nie ma też demokracji, ale jednocześnie, gdzie nie ma demokracji, nie ma też dziennikarstwa. Dziennikarstwo i demokracja to dwie nazwy na to samo. () Demokratyczne media potrzebują demokratycznego państwa i vice versa. Dlatego Carey uważa, że dziennikarze mogą być niezależni czy też bezstronni w każdej innej sprawie, ale nie mogą być obojętni na kwestię demokracji, bowiem stanowi ona fundament ich własnej pracy. Bez instytucji demokratycznych, powiada Carey, dziennikarze stają się propagandzistami bądź dostarczycielami rozrywki. Jest to pogląd słuszny, ale bardzo uproszczony i nazbyt oderwany od rzeczywistości. Coraz większą popularność zyskuje opinia, że w dzisiejszym swoim kształcie media i dziennikarze szkodzą demokracji, zamiast ją umacniać. Jak stwierdziło Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy, Media nazbyt często są przede wszystkim przedsiębiorstwami rynkowymi, a nadając priorytet interesom gospodarczym, przed służbą obywatelom i demokracji, nieuchronnie przyczyniają się do zakłócania demokracji.

Szczegóły

Tytuł: Media a demokracja w XXI wieku
Podtytuł: Poszukiwanie nowych modeli
Autor: Jakubowicz Karol
Wydawnictwo: Poltext
Seria: AKADEMICKIE WARSZTATY DZIENNIKARSKIE
ISBN: 9788375612691
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 274
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg

Recenzje