"Książka Andrzeja Grabarczuka sytuuje się na przecięciu kilku dyscyplin: kulturoznawstwa, medioznawstwa oraz politologii (ujmującej zjawiska marketingu politycznego). Jej tematem są zaś wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, a więc wydarzenie szczególne w świecie globalnej polityki, ogniskujące nie tylko uwagę Amerykanów, ale, można powiedzieć bez wielkiej przesady, całego świata. Wraz z autorem śledzić możemy analizując dyskursy wyborcze w polskich mediach jak polityka staje się częścią świata popkultury i jak gwiazdy show biznesu wkraczają w świat polityki. W planie ogólniejszym więc jest to książka o przemianach życia publicznego, które zdaje się brać ostateczny rozbrat z ideałami klasycznie pojmowanej polityki i zastępować mężów stanu celebrytami niemalże zamieszkującymi telewizyjne studia. Jest to więc lektura z pewnością skłaniająca do refleksji, a być może też napisana ku przestrodze".
Prof. Mariusz Czubaj
Szczegóły
Tytuł: Celebrytyzacja polityki w Stanach ZjednoczonychAutor: Andrzej Grabarczuk
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 9788363434465
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 353
Format: 12.0x19.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.295 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Słownik japońsko-polski
Edgard
Władza i polityka w literaturze political fiction prawda czy fikcja?
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Emocje i polityka
Sceny z życia polskiego parlamentu
Sceny z życia polskiego parlamentu
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Okrakiem na barykadzie
Dziennikarze i celebryci
Dziennikarze i celebryci
Prószyński i S-ka