Praca przygotowana przez wyjątkowy zespół autorski pod przewodnictwem profesorów Daltona i Klingemanna ? uznanych autorytetów w tej dziedzinie. Pełny przegląd wiedzy najbardziej dynamicznie rozwijającej się dyscypliny w naukach politycznych. Obejmuje tematykę zachowań wyborczych, kampanii politycznych, wpływu opinii publicznej, partycypacji politycznej, modernizacji i zmiany społecznej, edukacji politycznej i wartości politycznych oraz zagadnienia metodologiczne.
Autorzy tekstów: Christopher J. Anderson, André Blais, Jean Blondel, Philip E. Converse, John Curtice, Kevin Deegan-Krause, Jan W. van Deth, Yilmaz Esmer, Dieter Fuchs, James L. Gibson, Loek Halman, Anthony Heath, Sören Holmberg, Ursula Hoffman-Lange, Ronald Inglehart, M. Kent Jennings, Max Kaase, Miki Caul Kittilson, Ruud Koopmans, Oddbjorn Knutsen, James H. Kuklinski, Steffan Kumlin, Matthew S. Levendusky, Michael S. Lewis-Beck, Ian McAllister, Peter Mair, Ferdinand Müller-Rommel, Diana C. Mutz, Kenneth Newton, Mark Peffley, Buddy Peyton, Robert Rohrschneider, Richard Rose, Dieter Rucht, Holli A. Semetko, Doh Chull Shin, Paul M. Sniderman, Mary Stegmaier, Christian Welzel, Thorleif Pettersson, Susan E. Scarrow, Stuart N. Soroka, James Stimson, Dietlind Stolle, Jacques Thomassen, Bernhard Wessels, Christopher Wlezien, Edmund Wnuk-Lipiński.
Mimo że publikacja ta została wydana w 2007 roku stała się już powszechnie obowiązującą lekturą na zachodnich uczelniach z takich przedmiotów jak np.: psychologia polityczna, socjologia polityki, polityczna partycypacja, wybory, zachowania wyborcze, systemy polityczne, metodologia nauk społecznych, polityka społeczna i wielu innych.
(fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Arkadiusza Żukowskiego)
Dawniej politycy mogli jedynie próbować odgadnąć publiczne nastroje, obecnie dysponują bogatymi danymi pochodzącymi z licznych sondaży. Kampanie były idiosynkratycznymi procesami, w których menadżerowie opierali się na szczątkowych informacjach. Obecnie dysponują rzetelną wiedzą o tym, jak obywatele myślą i działają. Można podejrzewać, że kampania prowadzona w stylu lat 50. nie mogłaby w żaden sposób konkurować ze współczesną, wykorzystującą te nowe zasoby wiedzy.
(z tekstu)
Szczegóły
Tytuł: Zachowania polityczne Tom 2Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kod paskowy: 978830116312901
ISBN: 9788301163129
Numer tomu: 2
Tytuł oryginału: Oxford Handbook of Political Behavior
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Brzóska Andrzej, Dera Małgorzata, Matysiak Anna
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 568
Format: 16.8x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.97 kg
Redakcja: Dalton Russell J., Klingemann Hans-Dieter
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zachowania polityczne Tom 1
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wojny klimatyczne
Za co będziemy zabijać w XXI wieku?
Za co będziemy zabijać w XXI wieku?
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Wojny żywnościowe
Książka i Prasa
Oczami maluszka Karty Teczka
Sierra Madre
Matka Feministka
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Angole
Czarne